Motoroptimering hos ITSFUN

Frager TurboBiten
8 maj 2011 · 76 Inlägg

dundersmurfen skrev:
Lägg upp loggen. Det är alltid intressant att se smile

Kommer så fort vi får hem sladden och varit ute på en tur igen! smile

Mvh
Jonas R.

Tysk Kvalité Annars Får De Va. ;)
Audi S2 Avant "SleeperKombin" (1994)
Brådhis * Voff voff *
9 maj 2011 · 10 276 Inlägg

NipOt skrev:
Okej, tror mer iså fall att de gjort så den har lite mer vrid vid lägre varv så det kanske var därför du upplevde den känsligare ?

Min är ju 4 kraffs så det är ju en fråga vi inte kommer få reda på då det inte spinner så lätt med en sån .

Nix... Fråga hos vilken trimfirma som helst så får du se! Och jag känner faktiskt skillnad på vrid och på känslan av att 20% gaspådrag med pedalen ger typ 50% spjällöppning! smile

Så vitt jag vet gör faktiskt mer eller mindre alla chip-firmor det i olika stor grad! Vissa vill få till illusionen av att den går som en raket (även vid kökörning och fickparkering tyvärr!) och andra satsar mer på känslan! Men att iaf dom allra flesta ställer om parametrarna för gaspedalens respons är ingen som helst hemlighet!

Nu vet jag inte om min dåvarande S70 var ett misslyckat exemplar och/eller om dom gjort om sina parametrar sedan dess (är nog iaf 5-6 år sedan den chippades) så det KAN ju vara så att ett chip därifrån numera faktiskt går att köra helt normalt med! smile

Jag är dock absolut inte ute på nå´t korståg mot ItsFun så det ska väl tilläggas att bortsett från det här med gaspedalen gick den som ett skållat troll och har idag (en kompis äger den) rullat totalt lite över 15000 mil med chippet i utan att rasa! Chippades vid 17000 mil och har idag gått drygt 32000 mil! Så själva chippet verkar iaf fungera! smile

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (9 maj 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
KHRacing
9 maj 2011 ·

Min gode väns -89 Kadett GSI med Calibra turbomotor med Itsfun-chip gick helt jämt med flera Ferrari f430 på Falkenbergs motorbana, han fick bara bromsa så mkt tidigare pga smalare däck. ca 265hk hade han då

NipOt
20 maj 2011 · 17 Inlägg

Då har man varit på ITSFUN och fått bilen optimerad ! Dessvärre har jag en givare som bråkar för mig så jag får inte fullt laddtryck i nuläget. Den måste bytas innan jag får känna av de 319Hk och nästan 500Nm som det ska ge. Återkommer med resultat efter det ! smile

Audi S4 2.7 Biturbo
NipOt
1 juni 2011 · 17 Inlägg

NipOt skrev:
Då har man varit på ITSFUN och fått bilen optimerad ! Dessvärre har jag en givare som bråkar för mig så jag får inte fullt laddtryck i nuläget. Den måste bytas innan jag får känna av de 319Hk och nästan 500Nm som det ska ge. Återkommer med resultat efter det ! smile

Nu har jag en bil som levererar som den ska ! bytte avgasgivare igår. Det gjorde massa !
Kan lugnt säga jag är HEL nöjd ! bemötande och hela fadderullan med ITSFUN !

Jag kan inget annat än att rekommendera ITSFUN. Han som Optimerade min bil såg en felkod på avgastempgivare (som gör att den inte laddar som den ska) han la i programvaran i bilen och sa sedan att jag skulle byta givaren och höra av mig till honom så att allt blev som det skulle, vilket visar ett stort intresse för vad som händer även efter optimeringen. Jag skulle även säga om jag var missnöjd med effekten osv. men det vart helt som förväntat ! Ett jävla drag smile

Stort tack till uffe på ITSFUN !

Audi S4 2.7 Biturbo
Frager TurboBiten
2 juni 2011 · 76 Inlägg

Kan tillägga att efter att ha varit med hela vägen från tråkig orginalare till optimering till slut resultat så kommer jag att ta kontakt med its fun när det är dags för min bil att få lite extra mos. smile  En solklar tummen upp till Its Fun. smile  (Y)

Tysk Kvalité Annars Får De Va. ;)
Audi S2 Avant "SleeperKombin" (1994)
torpis Forummoderator
2 juni 2011 · 10 572 Inlägg

Hur gick det med loggandet? Det var ju hela poängen med tråden

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Frager TurboBiten
3 juni 2011 · 76 Inlägg

torpis skrev:
Hur gick det med loggandet? Det var ju hela poängen med tråden

Farsan: har manicken just nu, men så fort vi får tillbaka den så ska det loggas igen. smile

Tysk Kvalité Annars Får De Va. ;)
Audi S2 Avant "SleeperKombin" (1994)
NipOt
3 juni 2011 · 17 Inlägg

torpis skrev:
Hur gick det med loggandet? Det var ju hela poängen med tråden

som sagt har far lagt beslag på bredbandslambdan nu men så fort han kommer hem så ska det loggas så det är inget bortglömt ! smile

Audi S4 2.7 Biturbo
Danne_485
3 november 2015 · 687 Inlägg

NipOt skrev:

torpis skrev:
Hur gick det med loggandet? Det var ju hela poängen med tråden

som sagt har far lagt beslag på bredbandslambdan nu men så fort han kommer hem så ska det loggas så det är inget bortglömt ! smile

Tydligen så blev det bortglömt. tongue

Aquilla
5 november 2015 · 299 Inlägg

LOL kan det vara reklamfiske från ITSFUN själva med denna tråden???

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
torpis Forummoderator
6 november 2015 · 10 572 Inlägg

Aquilla skrev:
LOL kan det vara reklamfiske från ITSFUN själva med denna tråden???

Framför allt så är den 4år gammal = låser

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang