Engine Restore Kompression mm

Block
6 november 2015 · 103 Inlägg

Hej!

Finns det någonstans i affär ej nätet att köpa något i stil med "Engine Restore & Lubricant"?
Den ska enl de själva vara bra på att återställa kompression i lite äldre/slitna motorer.

Ge gärna tipps på liknande produkter här i sverige.

jaka54
6 november 2015 · 5 719 Inlägg

Hej!
Låt dig inte luras! Det finns inget enkelt sätt att  återställa förlorad kompression! Man måste borra , hona och byta kolvringar (kanske kolvar).

engolf
6 november 2015 · 3 235 Inlägg

Gå in på www.rvs.sesmile Inte säkert det medlet du är ute efter, men fungerar otroligt bra.

jaka54
6 november 2015 · 5 719 Inlägg

Hej!
Har du testat det?

CC72
7 november 2015 · 1 661 Inlägg

engolf skrev:
Gå in på www.rvs.sesmile Inte säkert det medlet du är ute efter, men fungerar otroligt bra.

Känns lite suspekt att vissa av "användarna" på sidan länkar till just dom trådar där du aktivt rekommenderat produkten?
Senaste artiklarna på hemsidan är från -04 och däromkring, vad hände sen? En produkt som denna borde kunna slå stort på marknaden men kollar man företagets omsättning och bokslut så verkar det inte gå så bra.

engolf
7 november 2015 · 3 235 Inlägg

Jag använder rvs-produkter på alla mina bilar. För övringt hade jag aldrig rekommenderat en produkt utan att testa den själv, och jag lovar att rvs-grejorna gör det som lovas.

jaka54
8 november 2015 · 5 719 Inlägg

Hej!

Det låter alldelses för bra för att vara sant! Slitna (Mekansika saker) delar som kolvringar, cylindrar, kolvar vevstakslager, kamaxlar,kolvbultar  osv som skulle "självläka"! -Tror du på Jultomten också?wink

engolf
8 november 2015 · 3 235 Inlägg

Låter det för bra? Ingen tvingar dig:)
Det är i alla fall den bästa oljetillsatsen jag har testat...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang