Volvo 945 turbo +

iQueeen
9 november 2015 · 11 Inlägg

Tjena har köpt mig en 945:a turbo plus som det stod i annonsen! Den är importerad från belgien vad jag vet. Enligt transportstyrelsen har den endast 165hk, och enligt annons var det en turbo plus. Vad jag vet så ska turbo plus ha 190hk, står även i rutan något i stil med this volvo turbo + något haha.
Bilen är från -91, kan någon förklara för mig hur jag verkligen VET säkert om det är en turbo plus eller vanlig FTT?

Sen så gråter inte jag blod om det nu bara är en FTT då jag köpte den jävligt billigt både skattad och besiktigad!
Och ja, tanken va la bara att köpa den billigt för att sälja vidare så är något intresserad så är det bara att höra av sig.. Älskar även byten wink Mvh

Mack Forum- och sitemoderator
9 november 2015 · 26 149 Inlägg

"+paketet" är ju bara ett tillval, så i och med att det är en import så är det svårt att veta om siffrorna stämmer eller ej. Transportstyrelsen har ju mig veterligen haft fel tidigare när dom reggat in bilen.

Och annonsera gör vi i köp&sälj, inte här.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
turbodeath
9 november 2015 · 2 452 Inlägg

är ju bara o titta om du har en sådan där vacumklocka eller vad man nu skall säga vid luftburken o lite slangar som går mot turbon då vet du om du har turbo +

döden kommer tillbaka
iQueeen
10 november 2015 · 11 Inlägg

Tack för svaren, får kika på detta tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang