Vad kostar att byta bakljus till facelift-ljusen på Audi?

DasAuto
13 november 2015 · 2 751 Inlägg

jetta16v skrev:

DasAuto skrev:

peterwesterlund skrev:
Det borde väl förmodligen vara någon av dessa kablar: http://www.eftermontera.se/30-8p-2003-2012

Intressant det där med "låsa upp aux", det vill jag veta mer om. Det är alltså något annat än att använda CD-växlaren?

Exakt denna är det.
http://www.ebay.com.au/itm/-/2812682627 … AQ:AU:1123

Efter att man kodat om i VCDS så fungerar CD knappen som Source.

Har också en Audi a3 med Concert II som jag ville ha aux på.
Köpte den lilla blå fryrkantiga kontakten med 3,5mm hane på andra sidan kabeln, men sätter jag in den så får inte originalkontakten plats utan man måste antingen kapa en bit av originalkontakten eller skaffa en adapter.

Men, måste man då koda för att det skall fungera då?

Dessutom, i eBay-annonsen du länkade till ser det ut som att det är någon styrenhet som följer med och man kan lyssna på mp3?

Lite mer info om detta tack.
Vill gärna kunna spela både mp3 och koppla in mig via aux och bluetooth på originalenheten.

Ja det ska följa med en adapter.
Koda om är väldigt straight forward, man bockar i princip in AUX i VCDS under RADIO har jag för mig. Den senaste annonsen jag länkade till är rätt, den första jag länkade till brukar dock också passa de flesta VAG.

Kodningen finns nedan.
http://www.eftermontera.se/blog/aux-ada … oncert-n11

Senast redigerat av DasAuto (13 november 2015)

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
peterwesterlund
13 november 2015 · 37 Inlägg

DasAuto: Den där eftermontera-sidan var väldigt bra. Har nog varit inne på den förut men inte läst igenom så ordentligt. Det är en tänkbar lösning. Det enda som är synd är att det bästa resultatet nås av att borra, vilket jag helst vill undvika. Det är synd att man inte kan köpa lösa blindlock från Eftermontera så man kan ha ett som går att återställa om man skulle vilja.

Börjar allt mer bli sugen på att skaffa diganostikverktyg också. Även om jag just nu inte förstår så mycket av det. Men blir sugen på att lära mig. Vet ni om det funkar till Mac? Jag har en Macbook Air.

Tror att om aux-lösning kräver borrning och annars i handskfack så föredrar jag nog bluetooth i handskfack. Vill slippa öppna handskfacket varje gång jag ska lyssna på musik. Kan man göra liknande installation men för bluetooth istället? Med interface också?

DasAuto
13 november 2015 · 2 751 Inlägg

peterwesterlund skrev:
DasAuto: Den där eftermontera-sidan var väldigt bra. Har nog varit inne på den förut men inte läst igenom så ordentligt. Det är en tänkbar lösning. Det enda som är synd är att det bästa resultatet nås av att borra, vilket jag helst vill undvika. Det är synd att man inte kan köpa lösa blindlock från Eftermontera så man kan ha ett som går att återställa om man skulle vilja.

Börjar allt mer bli sugen på att skaffa diganostikverktyg också. Även om jag just nu inte förstår så mycket av det. Men blir sugen på att lära mig. Vet ni om det funkar till Mac? Jag har en Macbook Air.

Tror att om aux-lösning kräver borrning och annars i handskfack så föredrar jag nog bluetooth i handskfack. Vill slippa öppna handskfacket varje gång jag ska lyssna på musik. Kan man göra liknande installation men för bluetooth istället? Med interface också?

VCDS är väldigt simpelt, men man skall vara försiktig och läsa på innan man ändrar saker.

stemei.de är en bra sida, kräver dock översättning.
Använder själv Macbook Air men kör windows som dualboot enbart för VCDS, funkar prima. Fungerar säkert med virtual OS i OSX men har dualboot för att det är väldigt viktigt att man har internet avstängt om man kör med "fejk kabel" som jag har. Den har funkat fint i 3 år nu.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang