Hur ska alla bränsleslangar slangar sitta på en 740 GLE med K-jetronic

DZA89
8 november 2015 · 467 Inlägg

hej jag har renoverat hela min motor och nu har jag satt ihop allting. första gången jag provstartade den så gick den igång och så dog den hela tiden. men klockan var mycket så jag struntade i det då. och dan där på när jag provade så tänder den inte till överhuvudtaget inte ens på startgas. men nu har jag kollat spridarna och första kommer ett sprut sen inte mer och andra kom det med något litet. sen 3 o 4a kom det inget alls så jag tog dän spridare 4 o kollade om det kom något. det kom inget då heller. så min fråga är om jag sat några bränsle slangar fel på bränsle fördelaren.



https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89174/89174-e4bd8936003fe54ba4a05179eb06f088.jpg

1. går till spridare 1
2. går till spridare 2
3. går till spridare 3
4. går till spridare 4
5. bränsle från tanken
6. bränsle till tanken
7. dom sitter ihop
8. går till kallstarts ventilen
9. dom sitter ihop

så där sitter mina just nu. men har kollat lite och som jag ser som borde 7 och 9 byta plats på fördelaren men vet inte om det är rätt. tack på förhand

Senast redigerat av Daniel_89_Boy (8 november 2015)

jannetso
13 november 2015 · 23 Inlägg

kan inte säga vad som är vad här MEN.. plastlangarna *brukar* ramla på rätt plats där dom ska sitta dvs du ska inte behöva tvinga nåt till sin plats.. hoppas det löser sig..

DZA89
16 november 2015 · 467 Inlägg

jannetso skrev:
kan inte säga vad som är vad här MEN.. plastlangarna *brukar* ramla på rätt plats där dom ska sitta dvs du ska inte behöva tvinga nåt till sin plats.. hoppas det löser sig..

Tack har kollat runt lite här o där och tror dom sitter rätt nu. Men jag hittade att jag hade satt pinnen i bränslefördelaren åt fel hål men får fortfarande inte bränsle. Men ska prova o lyfta upp skivan idag o prova. Den har gnista men tänder bara till typ en gång. Sen inte ens på start gas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang