Temperatursensor för motorstyrning, volvo 940 ltt

AlexRosenquist
17 november 2015 · 42 Inlägg

Tjenare, finns säkert ett dussin av dessa trådar om det här området, men nu är det så att jag vet vart den sitter då jag fått reda på detta via denna tråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=170380
Men! Nu är det så att jag kan f*n inte hitta en sådan sensor på några sidor där dem säljer bildelar!

Så den hjälpen jag behöver är egentligen å hitta Tempsensorn för motorstyrningen, alltså den fyrkantiga och inte den halv runda under insuget!

Mvh alexander

AlexRosenquist
18 november 2015 · 42 Inlägg

Ja! men den han behövde och jag behöver är ju inte vattengivaren utan den för bränslet? jag som har blandat ihop allt eller?? för bilen ändrar varvtal vid låga hastigheter under 60km/h

Henkix
18 november 2015 · 6 737 Inlägg

Givaren på länken är till motorstyrningen. Finns att köpa lite överallt. Mekonomen skruvar volvo mm

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
240bns
18 november 2015 · 1 008 Inlägg

Båda givarna i toppen på 940 är ju vattentempgivare.. men används till olika saker.
Den givare med halvrunda kontakten är ju till vattentemperaturmätaren.

Den andra som visas i länken ovan används till både bränsle och tändsystemet så dessa får veta temperaturen. 

Felkod 224 på ena eller båda systemen brukar oftast sättas, och kan bli svårstartad eller inte starta alls, samt elfläktens funktion kan påverkas, om man har AC/ECC.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang