Ta technix coilovers e36 - problem!

satsumas
18 november 2015 · 56 Inlägg

Hej, har haft mina coils monterade i en månad ungefär. Ställde in höjden som jag ville ha den just då och det var inga problem, blev jämn o fin runtom. För ett par veckor sen bestämde ja mig för att sänka den ytterligare och skruvade då ner fjädrarna runtom. Jag blev färdig fram, satte på hjulen och sänkte ner han på marken igen. Det va då jag såg att det skiljde sig typ 3cm mellan höger o vänster fram (mellan däck & skärm). Notera att jag stod på plan yta och rullade bilen fram o tillbaka men inget hjälpte. Fick aldrig bukt på problemet så ja skruvade således ner ena sidan för att få bilen jämn. Nu är då fjädern typ 3cm längre på ena sidan, och ändå är den jämn. Varför blir det så? hmm

Började sedan att sänka bak. Båda justeringsringar skruvade ja ner i botten (lägsta möjliga). På med hjulen o ner på marken. Hur jävla sne som helst! Vänster sida var inga problem, bilen blev helt bottsänkt, men höger alltså.. Den sänktes typ 1-2cm.

Bara för att pröva så slängde ja på de gamla sänkningsfjädrarna ja hade innan, bak då alltså. Blev färdig och sänkte ner den. Tror ni inte den är lika sne då också? Lika hög som original på höger sida! Fick igenom typ 4 fingrar! O vänster sida blev lika låg som förut.

Kör just nu med coilsen bak med den vänstra fjädern typ 3-4 cm högre än den högra bara för att få bilen jämn.. skitirriterande när jag vill ha den nån cm lägre bak, men den högra är ju redan i bott hmm Jätte svårt att förklara detta men hoppas nån fattar smile

Det sägs att lycka inte kan köpas för pengar, men de har aldrig kört BMW!
satsumas
18 november 2015 · 56 Inlägg

Har också prövat att byta plats på fjädrarna bak - ingen skillnad, fortfarande väsentligt högre på höger sida. Alltså ligger inte problemet i fjädrarna.

Det sägs att lycka inte kan köpas för pengar, men de har aldrig kört BMW!
Polaren
18 november 2015 · 352 Inlägg

Skifta dämparna ?? Så du kanske kan utesluta coilsen.

Honda CRX "Project runway" (1988)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
satsumas
7 december 2015 · 56 Inlägg

Provade att byta till originaldämpare utan resultat. Satte ihop allt o lät en kompis köra en sväng med den så att allt ska sätta sig ordentligt. Båda sidor sjönk en liten bit men högra är fortfarande högre än vänstra, båda är alltså nerskruvade i lägsta möjliga. Hur faan får jag ner den högra sidan så den blr lika låg som den andra??
Börjar bli lite sur nu då ja trixat me dessa jävla coilovers i typ två månader! big_smile

Senast redigerat av satsumas (7 december 2015)

Det sägs att lycka inte kan köpas för pengar, men de har aldrig kört BMW!
salapojken
7 december 2015 · 38 Inlägg

Jag har fan samma problem. Är olika höjd på mina fram.. sjukt irriterande!

satsumas
7 december 2015 · 56 Inlägg

salapojken skrev:
Jag har fan samma problem. Är olika höjd på mina fram.. sjukt irriterande!

Av va ja har läst på olika sidor så "sättet sig" coilsen där fram efter bilen vikt i hörnen. Så vill du ha ultimat väghållning så ska man låta det vara som det är och inte bry sig om höjdskillnad, då jobbar tydligen fjädringen som bäst i varje hörn. Men tänker man bara på bilens utseende o inte håller på med racing direkt, så kan man justera så man får jämn höjd mellan däck och skärm istället o strunta i om fjädrarna blir olika långa

Som sagt, av vad jag har läst!

Det sägs att lycka inte kan köpas för pengar, men de har aldrig kört BMW!
satsumas
7 december 2015 · 56 Inlägg

Ingen därute som råkar ha ett svar på detta fenomen? hmm

Det sägs att lycka inte kan köpas för pengar, men de har aldrig kört BMW!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang