Volvo 850 T5 Dålig generator?

Neweka Titta gärna in på mitt 850 T5 projekt!
19 november 2015 · 47 Inlägg

Märke: Volvo
Modell: 850 T5 2,0T
Årsmodell: 1996
Miltal: 24000


Tjenare!

Har som sagt en 850 T5 som har börjat att ladda ur batteriet (tror att det är reläet till bältesvarnaren som drar ur strömmen). Igår när jag och en polare skulle starta den som var det batteritorsk igen. Försökte rulla igång den i en nedförsbacke men ändå starta den inte, det har ju gått förut.
Vi försökte även att kabla igång den. Först så hoppa alla lampor igång i instrumenthuset men när jag vred på nyckeln så hände inget, vi väntade ett tag och försökte sedan igen och då slog det gnistor från minuskabeln sen hoppade bilen igång. Märkligt nog så dog den efter att vi tag av startkablarna. Gjorde samma visa igen, slog gnistor om minuskabeln och sedan startade den men den här gången kunde vi ta av startkablarna utan att den dog.

Är det någon som vet vad som kan vara knas?

Volvo V70 2,4D "Simply Clean" (2008)
Jaw_Darkness94
19 november 2015 · 58 Inlägg

Tja låter som jord fel. När jag fick kabel brand uppe vi lysknappen så låg strömmen på så alla lampor lyste å stereon va i gång. Du kan skruva bort koppan under förar sidan å titta om de nån kablar som ser annorlunda ut å titta på alla säkringar du har gör någon kabel som har lite roligt eller så har du ett dålig batteri eller genurator behöver du ny genurator å batteri så har jag ligger till volvo 850

Volvo 850 turbo 95 "HumleGrumle" (1995)
Evildan
19 november 2015 ·

Mod: Flyttar tråden till ett lämpligare ställe då generatorproblem inte är motorteknik.
Posta gärna rätt fortsättningsvis så slipper jag låsa trådar.

Neweka Titta gärna in på mitt 850 T5 projekt!
19 november 2015 · 47 Inlägg

Evildan skrev:
Mod: Flyttar tråden till ett lämpligare ställe då generatorproblem inte är motorteknik.
Posta gärna rätt fortsättningsvis så slipper jag låsa trådar.

Tackar! smile

Volvo V70 2,4D "Simply Clean" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang