Köpråd: Lite sportigare bil haha..

salapojken
12 november 2015 · 38 Inlägg

Tjena, har en og saab 9-3 men ganska trött på den. Sugen att köpa nåt litet roligare, just nu står Audi TT högst på önskelistan men är öppen för alla förslag. Även info om TT vore kul att få. Men krav på bil är rwd eller awd och har en budget på 70 lök. Saaben kommer jag behålla pga personliga skäl. 😉 Så en ren sommarbil funkar med!

Sushikocken Sleeper
12 november 2015 · 3 084 Inlägg

Lite info om TT:
Den ses sin en tjejbil

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Tobzter
12 november 2015 · 3 145 Inlägg

Mazda rx8? Nissan 200sx?

Senast redigerat av tobzter (12 november 2015)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Evildan
12 november 2015 ·

MR2? MX-5? SLK?

Squidspeed #GoodToBeBad
12 november 2015 · 856 Inlägg

Som ovan redan skrivit, men med tillägget Audi S3. Där har du AWD och en mer sportig bil än en TT dessutom!

matteeee Ingen himmel är så blå som min
13 november 2015 · 2 972 Inlägg

Squidspeed skrev:
Som ovan redan skrivit, men med tillägget Audi S3. Där har du AWD och en mer sportig bil än en TT dessutom!

Hur är den mer sportig? Om du jämför en S3 8L med en TT 225q 8N (vilket väl får antas i TS prisområde?) så har de exakt samma bottenplatta, chassi, drivlina osv. Den största skillnaden (utöver utseende) är att tyngdpunkten ligger lite högre på en S3.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Squidspeed #GoodToBeBad
13 november 2015 · 856 Inlägg

Det är bara jag som blandar ihop sportbil och "sportig bil", för en Audi TT är väl bland det mest osportiga man kan köpa i bilväg, sett till den appeal den har. Då har en S3:a bättre rykte, och har dessutom alltid quattro vilket TT sällan har i den priskategorin.

Men i sak har du säkert rätt.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
13 november 2015 · 2 972 Inlägg

Squidspeed skrev:
Det är bara jag som blandar ihop sportbil och "sportig bil", för en Audi TT är väl bland det mest osportiga man kan köpa i bilväg, sett till den appeal den har. Då har en S3:a bättre rykte, och har dessutom alltid quattro vilket TT sällan har i den priskategorin.

Men i sak har du säkert rätt.

Alla 225hk TT Mk1 har quattro. Huruvida de är sportiga eller ej är väl upp till var och en. Men mindre sportig än en 5-sitsig pimpad A3 med samma drivlina men med silvriga backspeglar tycker jag nog inte den är.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Squidspeed #GoodToBeBad
13 november 2015 · 856 Inlägg

Och då är vi åter inne på tyckanden. Dina och mina.

steifan DR!FTT3KN!K3R
13 november 2015 · 10 427 Inlägg

http://www.blocket.se/alvsborg/Bmw_325C … =9&w=3 åsså har du lite stålars till övers att lägga på coola fälgar wink

salapojken
13 november 2015 · 38 Inlägg

Jag vet att TT klassas som tjej bil osv.. Men gillar karossen och 225 hk versionen är ett måste. wink Kollat lite på rx8 också men känns osäker att köpa wankel..
.

torsen
14 november 2015 · 7 233 Inlägg

salapojken skrev:
Tjena, har en og saab 9-3 men ganska trött på den. Sugen att köpa nåt litet roligare, just nu står Audi TT högst på önskelistan men är öppen för alla förslag. Även info om TT vore kul att få. Men krav på bil är rwd eller awd och har en budget på 70 lök. Saaben kommer jag behålla pga personliga skäl. 😉 Så en ren sommarbil funkar med!

Definitivt en bil för överåriga damfrisörskor.cool

salapojken
14 november 2015 · 38 Inlägg

Har även  börjat titta på s3or känns som dom är lite mer praktiska. Finns några speciella barnsjukdomar på dom?

Tenchi
14 november 2015 · 99 Inlägg

salapojken skrev:
Jag vet att TT klassas som tjej bil osv.. Men gillar karossen och 225 hk versionen är ett måste. wink Kollat lite på rx8 också men känns osäker att köpa wankel..
.

RX-8 är en riktigt fin bil. Varför tycker du det känns osäkert med Wankel?
Den har färre rörliga delar än en Otto-motor!
Det enda att tänka på är att fyllla på olja lite oftare då den använder lite mer olja för smörjning.
Jag har bara positiva saker att säga om RX-8 och nu ligger dom bra till prismässigt, kola blocket.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
16 november 2015 · 2 972 Inlägg

Tenchi skrev:

salapojken skrev:
Jag vet att TT klassas som tjej bil osv.. Men gillar karossen och 225 hk versionen är ett måste. wink Kollat lite på rx8 också men känns osäker att köpa wankel..
.

RX-8 är en riktigt fin bil. Varför tycker du det känns osäkert med Wankel?
Den har färre rörliga delar än en Otto-motor!
Det enda att tänka på är att fyllla på olja lite oftare då den använder lite mer olja för smörjning.
Jag har bara positiva saker att säga om RX-8 och nu ligger dom bra till prismässigt, kola blocket.

Man får väl även fylla på bensin lite oftare va? wink

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
16 november 2015 · 2 972 Inlägg

torsen skrev:

salapojken skrev:
Tjena, har en og saab 9-3 men ganska trött på den. Sugen att köpa nåt litet roligare, just nu står Audi TT högst på önskelistan men är öppen för alla förslag. Även info om TT vore kul att få. Men krav på bil är rwd eller awd och har en budget på 70 lök. Saaben kommer jag behålla pga personliga skäl. 😉 Så en ren sommarbil funkar med!

Definitivt en bil för överåriga damfrisörskor.cool

Det är väl visserligen endast roadstern som fick det epitetet - var det Dogge som var först med det (i Sverige)? Den manligaste av män, med mest hår på bröstet och såklart den som ska definiera sånt här smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
jaka54
17 november 2015 · 5 719 Inlägg

Hej!
Är ägare till en sån där "tjejbil", en 2004 3,2lit roadster som jag tog hem TT:n från tyskland för snart fem år sedan.
Det är inget under av kraft i TT:n men ändå...250hk, fyrhjulsdrift och 6växlad DSG låda är inte fy skam. Den känns som en Gokart att köra och den drar inte speciellt mycket soppa heller (runt 0,8 lit/mil i motorvägsfart).
Första generationen TT har i  mitt tycke det rätta utseendet (de senare årsmodellerna räknas inte) det ska var den första generationen TT med kaross i Art-Deco stil. Om den kan räknas som sportbil eller ej struntar jag fullständigt i, det  är just Art-deco stilen som gör bilen så snygg och tilltalande.

Senast redigerat av jaka54 (17 november 2015)

Squidspeed #GoodToBeBad
20 november 2015 · 856 Inlägg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang