Montera dieselvärmare i audi a3an lite stor dock på 20kw

CarRider
21 november 2015 · 79 Inlägg

ja som sagt har en audi a3 som jag nästan måste montera dieselvärmare i då den aldrig riktigt kommer upp i temp nu på vintern men problemet är att jag har en dieselvärmare från en buss på 24kw och vet inte alls hur det kommer bli varmt fort som satan lär det ju bli men vad finns det för problem att den är stor som ett as på nästa  50cm bryr jag mig inte om då den har ett stort bagage men skriv gärna om det skulle funka tacksam för snabba svar mvh

Nico-the-kid
21 november 2015 · 509 Inlägg

Är värmaren på 12 volt?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 november 2015 · 14 048 Inlägg

CarRider skrev:
ja som sagt har en audi a3 som jag nästan måste montera dieselvärmare i då den aldrig riktigt kommer upp i temp nu på vintern men problemet är att jag har en dieselvärmare från en buss på 24kw och vet inte alls hur det kommer bli varmt fort som satan lär det ju bli men vad finns det för problem att den är stor som ett as på nästa  50cm bryr jag mig inte om då den har ett stort bagage men skriv gärna om det skulle funka tacksam för snabba svar mvh

Det är nog bättre om du skaffar en som är anpassad för din bilmodell.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
22 november 2015 · 10 388 Inlägg

Inte för att vara sån...men inser du hur mycket värme 24Kw är?!

Audi, lite beroende på ålder, modell osv, har i krokarna av strax över 3Kw och upp till runt 5.5Kw. Du pratar alltså om en värmare som trycker ut ~4-8 gånger mer.

Skulle personligen -inte- rekommendera det (ens om det är möjligt).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 november 2015 · 13 742 Inlägg

skulle sålt bussvärmaren till en bussåkare dyrt.  och köpt en sprillans ny bilvärmare med instaltion för pengarna istället... dom är rätt dyra dom till bussar ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Dr_struts
22 november 2015 · 1 861 Inlägg

Du råkar inte vara finsk och planera att ha bilen som bastu?

Skämt å sido så skaffa en anpassade för din bil det där är grooooovt överdim för vad du behöver tongue

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 november 2015 · 13 742 Inlägg

tycker iof idèn är rätt bra endå för det blir varmt som fan snabbt som satan   men skulle vilja se kylaren efter åt när den är halvsprängd  är rätt bra drag i cirkulationspumparna i bussar ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
CarRider
1 december 2015 · 79 Inlägg

haha var ungefär dom här svaren jag förväntade ingen fara tänker inte sätta in den är alldeles för stor

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang