Seat Ibiza 2005 med ibland ej fungerande bakljus höger bak

johnez
22 november 2015 · 4 Inlägg

Hej
Det kommer och går att bakljuset och bromsljuset slutar fungera, det är samma glödlampa, ca var 3e gång ungefär när man är ute och  åker fungerar den inte, blinkers lampan som sitter på samma kontakter funkar.

Jag har bytt hållaren där glödlampan sitter i, bytt glödlampan, och även rört lite på lampan när de satt i hållare och fungera för att se om det var något glapp men det verkade det inte vara.

Vad kan det vara mer som trasslar?

Finns det något "vanligt" fel som gör att det blir dessa symtom.

Senast redigerat av johnez (12 januari 2016)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 november 2015 · 14 042 Inlägg

johnez skrev:
Hej
Det kommer och går att bakljuset och bromsljuset slutar fungera, det är samma glödlampa, ca var 3e gång ungefär när man är ute och  åker fungerar den inte, blinkers lampan som sitter på samma kontakter funkar.

Jag har bytt hållaren där glödlampan sitter i, bytt glödlampan, och även rört lite på lampan när de satt i hållare och fungera för att se om det var något glapp men det verkade det inte vara.

Vad kan det vara mer som trasslar?

Finns det något "vanligt" fel som gör att det blir dessa symtom.

Helt spontant så verkar det ju vara nån glappkontakt nånstans på vägen till lampan. På nåt sätt kanske det går att mäta sig fram till felet med en multimeter.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
johnez
7 december 2015 · 4 Inlägg

Nu har den slutat fungera helt vilket förvisso gör att det är lättare att felsöka.
Det verkar sitta något for av relä baktill vi bakre tråkkastarna, är det för bakljus/bromsljus kanske.
Eller är det bara reläer för blinkers?

Ska kolla lite mer på detta imorgon nu när det slutat fungera helt.

/Jonas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang