740 med 940ltt motor startar inte.

Mr_Broo
22 november 2015 · 2 Inlägg

Jag har en 740 med 940ltt motor i som inte startar längre, och när jag plockade ur tändstiften för att kolla om den fick gnista så kom det rejäla strålar med bensin ur hålen, och jag har bytt bränsletrycksregulator men får samma resultat, vad finns det mer som kan göra att den får för mycket bränsle?

240bns
22 november 2015 · 1 008 Inlägg

En anledning kan vara att du inte kopplat in spridarmotstånden och därför pajat bränsleboxens spridarutgång.

Mr_Broo
23 november 2015 · 2 Inlägg

Tror inte felet ligger där för har haft igång den efter motorbytet tidigare men nu hostar han bara till ibland när man försöker starta. Men kanske ska göra ett försök att byta bränsleboxen och se om det hjälper?

240bns
23 november 2015 · 1 008 Inlägg

Ja,jo det fungerar säkert ett litet tag innan transistorn på spridarutgången ger upp..

Turbospridarna är låg-ohmiga till skillnad från vanliga sugmotorspridarna på 740/940 och därför måste effektresistorer monteras i serie på varje spridare, annars lastar du ned utgången för mycket och dennes transistor går sönder, även spridarna kan ta skada..

Det finns många trådar här på forumen som behandlar detta, du är inte den första med att lyckats med det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang