"AUX/bluetooth-box" drar tjuvström V70 -02

FexH
22 november 2015 · 17 Inlägg

Hej!

Jag köpte för ett tag sedan en liten "box" med usb, aux och bluetooth som jag kopplade in i stereon (HU-603) i min V70N 2.4T 2002. Den fungerar bra och man kan spela musik från mobilen problemfritt. Dock har jag problem med att den drar tjuvström när bilen är avstängd.

Boxen kopplades in via cdväxlar-uttaget samt en kabel som skulle anslutas till 12v. Jag letade upp ett kopplingsschema och anslöt boxens kabel till den lila kabeln, som sitter på stift 2 i det gröna kontaktstycket på baksidan av stereon. Detta stift skulle vara "12v key", alltså som jag förstod det endast ström på när tändningen är påslagen (vilket var det jag eftersökte). Kolla http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio- … nector.htm om ni ej förstår vad jag menar (bläddra ner till HU-603).

Eftersom jag märkte rätt så snart att så inte var fallet testade jag att ansluta boxen till den röda grövre kabel på stift 1, men med samma resultat.
Nu är min fråga varför det är ström på den lila kabeln konstant? Och vad jag kan göra? Finns det någon annan kabel i närheten som det endast är ström på med tändning påslagen?

Tack på förhand!

tiquz Melchert
22 november 2015 · 182 Inlägg

Jag har en sådan låda med (från vparts) som man stoppar in i cdväxlaren och har en 12v kabel. Men jag stoppade in kontakten och lät bli kabeln och det fungerar då helt perfekt.. smile

"You can pick the game, but you can't change the rules."
Volvo xc70 "D5an" (2005)
FexH
23 november 2015 · 17 Inlägg

Okej ska testa detta och så om det blir någon skillnad! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang