Lustiga annonser - fordon :-)

Djo
28 november 2015 · 10 157 Inlägg

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:

Vettemannen skrev:

Kanske om det verkligen är 165-profil? Det enda jag upptäckte just nu.

/Benny

samt vad är det för fälgar?? första gången jag ser någon fota en fälg BAKIFRÅN,,

sedan tycker jag det är SPRÅKFEL i annonsen legat på en v70,, på huven då?? eller taket?

Haha!! Ja, du har rätt! Språkfel är det oxå! Kanske baksidan var den snygga sidan!! lol

/Benny

kanske det och 165 profil är inte dåligt hur det ens ryms på en volvo v70 ioförsig har det legat på bilen så.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Smajly
28 november 2015 · 3 059 Inlägg

HAHAHA.. ja min första tanke var att man bara får se baksidan på alla 4 fälgarna... Tro tusan alla kommer fråga hur dom ser ut på framsidan. Det är ju den man är intresserad av..
Varför lägger man bara upp en bild och det på baksidan... annonsen inlagd av en tjej/kvinna/dam/tant... kanske är hon mest nöjd med sin bakdel ja, vem vet wink

..sen om dom legat på en V70 gör inte så mycket för då kanske tillomed den bilen såg snygg ut smile fast synd på lacken kanske.. och lite jobbigt att köra runt med fälgarna liggandes på bilen.... men det kanske är därför hon säljer dom.

Senast redigerat av Smajly (28 november 2015)

stingray-ragge
29 november 2015 · 1 506 Inlägg

http://www.blocket.se/hassleholm/Mitsub … _4&w=1

Snubblat på tangenterna eller hur kom Opel in i sammanhanget?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 november 2015 · 14 047 Inlägg

stingray-ragge skrev:
http://www.blocket.se/hassleholm/Mitsubishi__Opel_63817712.htm?ca=23_4&w=1

Snubblat på tangenterna eller hur kom Opel in i sammanhanget?

Jaa, det kan man ju fråga sig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Low
1 december 2015 · 3 309 Inlägg

VW Transporter Buss -03
Södermanland
http://www.blocket.se/sodermanland/VW_T … amp;imgs=1

Kanske inte rolig men vilken text..... smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 december 2015 · 14 047 Inlägg

Low skrev:
VW Transporter Buss -03
Södermanland
http://www.blocket.se/sodermanland/VW_T … amp;imgs=1

Kanske inte rolig men vilken text..... smile

Haha!! Jag orkade inte ens läsa klart hälften av texten!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Squidspeed #GoodToBeBad
1 december 2015 · 856 Inlägg

Bra jobbat att kunna lägga 5 rader bara på info om hjulen... smile

Kan va en äldre person som skrivit iofs med.. Min farsa smsar ungefär såhär:

"Hej
Allt bra här
Precis landat!
Svintrött
Far"

Då blir det många rader.. smile

Senast redigerat av Squidspeed (1 december 2015)

KolGruvan
1 december 2015 · 1 450 Inlägg

Nu kanske inte detta hör till just lustiga annonser men jag läser väldigt ofta så fort ja kollar på en bil som är lite "trimmad" eller går ganska bra, att folk skriver " provkörning sker med mig bakom ratten" ja menar ska man köpa en bil måste väl den som spekulant få prov köra den?  Ska ja köpa en bil så ska ja ju få prov körs den och får ja inte de så går den annonsen bort omgående.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Cuefa Ain't no place like home...
2 december 2015 · 4 628 Inlägg

KolGruvan skrev:
Nu kanske inte detta hör till just lustiga annonser men jag läser väldigt ofta så fort ja kollar på en bil som är lite "trimmad" eller går ganska bra, att folk skriver " provkörning sker med mig bakom ratten" ja menar ska man köpa en bil måste väl den som spekulant få prov köra den?  Ska ja köpa en bil så ska ja ju få prov körs den och får ja inte de så går den annonsen bort omgående.

Samtidigt kanske man inte sätter en nybliven 18-åring bakom ratten på sin 600hk BMW utan vidare.
Jag förstår tanken totalt.
Ska det provKÖRAS ska det finnas ekonomiska medel klara och redo, och köparen ska vara införstådd med risken att han sätter bilen i stolpe/dike/hus/annan bil/etc och därmed har köpt ett vrak för fullt pris.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 december 2015 · 14 047 Inlägg

Cuefa skrev:

KolGruvan skrev:
Nu kanske inte detta hör till just lustiga annonser men jag läser väldigt ofta så fort ja kollar på en bil som är lite "trimmad" eller går ganska bra, att folk skriver " provkörning sker med mig bakom ratten" ja menar ska man köpa en bil måste väl den som spekulant få prov köra den?  Ska ja köpa en bil så ska ja ju få prov körs den och får ja inte de så går den annonsen bort omgående.

Samtidigt kanske man inte sätter en nybliven 18-åring bakom ratten på sin 600hk BMW utan vidare.
Jag förstår tanken totalt.
Ska det provKÖRAS ska det finnas ekonomiska medel klara och redo, och köparen ska vara införstådd med risken att han sätter bilen i stolpe/dike/hus/annan bil/etc och därmed har köpt ett vrak för fullt pris.

Jag förstår ditt resonemang!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Djo
2 december 2015 · 10 157 Inlägg

Hörde om en gammal historia två ynglingar kom för att köpa en trimmad camaro med fet slicks och cirkus 500hk efter en bra stund kom dom tillbaks leende slänge över nyckeln och åkte iväg i en jävla fart i sin bil.

Mer parten av däcken satt på bakskärmarna. Inte så roligt kan jag tänka mig.

så att låta någon provköra nja inget jag skulle låta någon göra inte utan att jag åker med åtminstone.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mack Forum- och sitemoderator
2 december 2015 · 26 143 Inlägg

Djo skrev:
Hörde om en gammal historia två ynglingar kom för att köpa en trimmad camaro med fet slicks och cirkus 500hk efter en bra stund kom dom tillbaks leende slänge över nyckeln och åkte iväg i en jävla fart i sin bil.

Mer parten av däcken satt på bakskärmarna. Inte så roligt kan jag tänka mig.

så att låta någon provköra nja inget jag skulle låta någon göra inte utan att jag åker med åtminstone.

Absolut inget illa menat, men är man så dum att man släpper iväg en "spekulant" med ens eget fordon av den kalibern utan att själv följa med..då får man - nästan - skylla sig själv.

Man följer ALLTID med för allas säkerhet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 december 2015 · 14 047 Inlägg

Mack skrev:

Djo skrev:
Hörde om en gammal historia två ynglingar kom för att köpa en trimmad camaro med fet slicks och cirkus 500hk efter en bra stund kom dom tillbaks leende slänge över nyckeln och åkte iväg i en jävla fart i sin bil.

Mer parten av däcken satt på bakskärmarna. Inte så roligt kan jag tänka mig.

så att låta någon provköra nja inget jag skulle låta någon göra inte utan att jag åker med åtminstone.

Absolut inget illa menat, men är man så dum att man släpper iväg en "spekulant" med ens eget fordon av den kalibern utan att själv följa med..då får man - nästan - skylla sig själv.

Man följer ALLTID med för allas säkerhet.

Håller fullständigt med dig Mack!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Djo
2 december 2015 · 10 157 Inlägg

Vettemannen skrev:

Mack skrev:

Djo skrev:
Hörde om en gammal historia två ynglingar kom för att köpa en trimmad camaro med fet slicks och cirkus 500hk efter en bra stund kom dom tillbaks leende slänge över nyckeln och åkte iväg i en jävla fart i sin bil.

Mer parten av däcken satt på bakskärmarna. Inte så roligt kan jag tänka mig.

så att låta någon provköra nja inget jag skulle låta någon göra inte utan att jag åker med åtminstone.

Absolut inget illa menat, men är man så dum att man släpper iväg en "spekulant" med ens eget fordon av den kalibern utan att själv följa med..då får man - nästan - skylla sig själv.

Man följer ALLTID med för allas säkerhet.

Håller fullständigt med dig Mack!!

/Benny

detta var innan min tid och ingen jag känner så jag tar inte illa upp, håller ju med er där. Jag skulle aldrig låta någon annan köra min bil utan att jag följer med.

dock är ju det så att många av dagens mer bruksbils betonade fordon kan ha hästar runt 3-500 kusar så

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 december 2015 · 14 047 Inlägg

Djo skrev:

Vettemannen skrev:

Mack skrev:

Absolut inget illa menat, men är man så dum att man släpper iväg en "spekulant" med ens eget fordon av den kalibern utan att själv följa med..då får man - nästan - skylla sig själv.

Man följer ALLTID med för allas säkerhet.

Håller fullständigt med dig Mack!!

/Benny

detta var innan min tid och ingen jag känner så jag tar inte illa upp, håller ju med er där. Jag skulle aldrig låta någon annan köra min bil utan att jag följer med.

dock är ju det så att många av dagens mer bruksbils betonade fordon kan ha hästar runt 3-500 kusar så

Det var verkligen inte meningen att du skulle ta illa upp heller utan jag höll bara med Mack.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Squidspeed #GoodToBeBad
2 december 2015 · 856 Inlägg

Jag hade nog gjort som jag gjort i samtliga fall där jag sålt en bil som har mer kraft än i en vanlig brukis. Får jag ett seriöst intryck av personen, om personen kan visa likvida medel och i övrigt har en någorlunda mogen inställning till saker och ting så får han gärna provköra. Jag hade ju själv velat göra det i motsatt fall, om jag skulle köpa en bil. Jag sitter dock med, och det är köparen och jag som åker den rundan, eventuella kompisar får vänta vid garaget.

Däremot har det aldrig skett, och kommer aldrig att ske, att en ev. köpare för bilnyckeln av mig och åker ut själv på en provtur. Inte ens på en billigare brukis. Folk är i allmänhet för efterblivna kring begreppet "sunt förnuft" för att jag skulle våga det...

Senast redigerat av Squidspeed (2 december 2015)

Djo
2 december 2015 · 10 157 Inlägg

Vettemannen skrev:

Djo skrev:

Vettemannen skrev:

Håller fullständigt med dig Mack!!

/Benny

detta var innan min tid och ingen jag känner så jag tar inte illa upp, håller ju med er där. Jag skulle aldrig låta någon annan köra min bil utan att jag följer med.

dock är ju det så att många av dagens mer bruksbils betonade fordon kan ha hästar runt 3-500 kusar så

Det var verkligen inte meningen att du skulle ta illa upp heller utan jag höll bara med Mack.

/Benny

Menade till Mack som skrev att det inte var något illa menat wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 december 2015 · 17 475 Inlägg

Gott med OT nu. Men jag har själv fått en bil stulen vid en provkörning...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
trubbelturbo
2 december 2015 · 1 460 Inlägg

När jag skulle sälja min gamla Audi S6 så kom en polack och provkörde, till saken hör att bromsarna var lite halvkassa, pedalen sjönk i stort sett till botten och dem tog inte alls särskilt bra, gick dock igenom besiktningen, hur f*n det nu gick till.

'"These brakes feels quite dangerous to be honest" sa han strax efter att vi rullat iväg. Men det var snabbt glömt för 15 sekunder senare var han uppe i 130 på en smal och kurvig landsväg. Avslutade senare provkörningen med att vända på min grannes gräsmatta "it's a quattro, no problem..."

Det var spännande smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
sleepyoh
2 december 2015 · 1 319 Inlägg

trubbelturbo skrev:
När jag skulle sälja min gamla Audi S6 så kom en polack och provkörde, till saken hör att bromsarna var lite halvkassa, pedalen sjönk i stort sett till botten och dem tog inte alls särskilt bra, gick dock igenom besiktningen, hur f*n det nu gick till.

'"These brakes feels quite dangerous to be honest" sa han strax efter att vi rullat iväg. Men det var snabbt glömt för 15 sekunder senare var han uppe i 130 på en smal och kurvig landsväg. Avslutade senare provkörningen med att vända på min grannes gräsmatta "it's a quattro, no problem..."

Det var spännande smile

Har fått flera bilar genom besiktningen med liknande bromsproblem, dom verkar inte bry sig det minsta om värden på rullarna är hyfsad ok. Synd, människor som skiter i eller inte vet bättre kör på och problem uppkommer senare. Undrar faktiskt hur många olyckor som hänt på grund av sådant här? Kanske är ovanligt men vem vet. Kan tänka mig att en del av liknande problem är dåligt luftade bromsar, men ändå..

_----------'
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang