Handla från bildelaronline24?

dawwe ...has left the building...
1 december 2015 · 4 474 Inlägg

Har beställt massor av de. Bra priser o lev ofta inom 7-10 dagar. Problem som uppstått: Köpte hjullager av fabrikat NK till M5 E39 fram, korrekta hjullager men skruvarna som följde med vilka man monterar lagret med hade fel dimension, dvs gängan i lagret var M12, skruvarna M10. Efter massa mejl/bilder/filmer beslutades det att lagrena skulle tas tillbaka "för kontroll" på deras bekostnad, fick pengarna tillbaka. Mitt förslag var hela tiden att det måste vara felpackat från fabrik och att de skulle skicka nya korrekta skruvar, vilket inte var möjligt? Köpte FAG istället från ebay.de den gången. Nästa gång var det hardyskivan till samma bil son restade på en stor order, fick info om att delen skulle vara på lager en dryg månad senare, jag accepterade väntetiden. När tiden gått gick det ytterligare en vecka med lite mejl o sedan förklarade de att delen var ej tillgänglig, pengarna för delen återbetalades efter tre veckor, övriga delar kon snabbt. O nu det aktuella bekymret, vattenpump till samma bil verkar de inte ha på lager, väntar på svar om levtid. Efter tidigare tillgänglighetsproblem valde jag att betala med Klarna
-faktura denna gång, detta för att slippa med o vänta på att få tillbaka pengarna för delar som trots allt inte kan levereras. Återstår att se hur denna beställning går samt vad som händer med Klarna-fakturan om vattenpumpen tas bort från beställningen. Överlag är jag nöjd trots probleme.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 december 2015 · 13 733 Inlägg

dawwe skrev:
Har beställt massor av de. Bra priser o lev ofta inom 7-10 dagar. Problem som uppstått: Köpte hjullager av fabrikat NK till M5 E39 fram, korrekta hjullager men skruvarna som följde med vilka man monterar lagret med hade fel dimension, dvs gängan i lagret var M12, skruvarna M10. Efter massa mejl/bilder/filmer beslutades det att lagrena skulle tas tillbaka "för kontroll" på deras bekostnad, fick pengarna tillbaka. Mitt förslag var hela tiden att det måste vara felpackat från fabrik och att de skulle skicka nya korrekta skruvar, vilket inte var möjligt? Köpte FAG istället från ebay.de den gången. Nästa gång var det hardyskivan till samma bil son restade på en stor order, fick info om att delen skulle vara på lager en dryg månad senare, jag accepterade väntetiden. När tiden gått gick det ytterligare en vecka med lite mejl o sedan förklarade de att delen var ej tillgänglig, pengarna för delen återbetalades efter tre veckor, övriga delar kon snabbt. O nu det aktuella bekymret, vattenpump till samma bil verkar de inte ha på lager, väntar på svar om levtid. Efter tidigare tillgänglighetsproblem valde jag att betala med Klarna
-faktura denna gång, detta för att slippa med o vänta på att få tillbaka pengarna för delar som trots allt inte kan levereras. Återstår att se hur denna beställning går samt vad som händer med Klarna-fakturan om vattenpumpen tas bort från beställningen. Överlag är jag nöjd trots probleme.

tror att grejerna inte finns derför blir dom restade   känns lite så där.
derför väljer jag ebay när jag ska ha saker.
Där finns alltid grejerna dom säljer och grejerna skickas fort som fan.
nu sist beställde jag 2bromskivor med belägg till min Arosa 560kr inkl frakt.
betalade på Lördagen. måndag 08.00 fick jag spårnummret på Onsdagen var dom här och lämnade paketet vid dörren. Så har det varit med samtliga grejer jag tagit från tyskland. alltid olika säljare.   Men jag söker och söker och försöker hitta det billigaste av bästa kvalite och det har fungerat ua.     

Skruvat har jag istort sätt gett upp då det tar minst lika lång tid som att beställa på misterauto och bildelar24 och då är delarna dyrare.    har dock bara beställt på  bildelar24 en gång och allt var rätt och grejerna kom på 10dagar eller något sånt.  misterauto tar oftast minst 10dagar.

Det man måste vara uppmärksam med när man beställer online är att man verkligen ska vara helt säker på att man beställer rätt delar.  sakerna behöver nödvändigtvis inte passa bara för att man slår in rätt reggnummer. Men har ett bra system så jag brukar söka på fabrikörens sidor så är jag 100% att det blir rätt ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
dawwe ...has left the building...
1 december 2015 · 4 474 Inlägg

Growe: Om det står "Ställs klar för leverans inom 24 timmar" så utgår jag att delen finns på lager...Vattenpumpen stod iofs "Förberedas för utskick inom 3-5 dagar", men det är viss skilland på "3-5 dagar" kontra "ej levererbar"...Jag handlar även en hel del från ebay.de smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Danskakajan
6 december 2015 · 4 Inlägg

Jag provade bildelaronline24, men hade otur med leveransen (2 veckor). Gick över till www-mister-auto.se och haft mer tur med dem (fem-sex arbetsdagar), så jag kör på dem nu. Men bildelar verkade inte vara en "bluff-sida" utan var seriösa genom hela beställningen.

t2a2d2
7 september 2016 · 1 Inlägg

VARNING för dessa tomtar som gömmer sig under flera olika liknande namn!!!

Jag köpte en flygel till en Audi S6 men fick  istället en flygel till en Audi A6. Dom vägrade att erkänna sitt fel utan påstod att jag beställt fel detalj. Detta trots att jag använt registreringsnummer som referens och deras kundsupport skriftligt bekräftat att detaljen skulle passa min bil. Dom vägrade sedan betala för returfrakten med referens till att dom var ett tyskt företag. Deras webbsidor, för dom gömmer sig under många andra namn,  har en .se adress, språket är på svenska, kundsupporten svensk samt Klarna som kreditinstitut. Europeisk kundlagstiftning säger att om kunden inte har orsak att tro att denne handlar med ett annat land så är det kundens lands lagar som gäller. Finstilt spelar ingen roll, fast det hävdade dom benhårt ändå.

Det tog 4 månader, 20 mejl och 5 telesamtal med strid och hjälp från Klarna innan dom medgav sitt fel och tog kostnaden för returfrakt. VARNING FÖR DETTA FÖRETAG!!! Om du ändå tänker handla från dom se till att betala via Klarna eller ett kreditbolag, inte betalkort, så du får hjälp mot dessa banditer om det går fel i beställningen.

Man kan tycka vad man vill om kreditbolag som Klarna men här var dom till fantastisk hjälp att ha på sin sida.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
7 september 2016 · 4 917 Inlägg

Jag kan inte hålla med riktigt för jag beställde backar till min Corolla och dom t o m frågade efter det långa chassienumret eftersom delningen gick vid -98 månad 9..
Och var får man 4 backar här för under 200:-?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
mangeSBR
7 september 2016 · 162 Inlägg

Har handlat därifrån  15-20 ggr helt utan bekymmer , kan vara lite sega ibland men för det priset kan jag vänta en vecka

mb_pucken
7 september 2016 · 5 087 Inlägg

Handlat mycket där i från till mitt caddy projekt samt mercan och gått smidigt. Dock saknades ett par bussningar en gång. 3 mail senare så fick jag tillgodo kod att beställa det som fattades för.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
it_mutt Avstängd
7 september 2016 · 10 388 Inlägg

Att påstå att de "gömmer sig" bakom .se är nog något att ta i. Menar, de skjuter ju inte under stolen med att det är "AutoDoc GmbH" som ligger bakom, eller att företaget är hemmahörande i Tyskland.

Att söka reservdelar på regnr är inte alltid problemfritt; inte ovanligt att det är helt fel bromsskivor/belägg till bilar, just för att det inte stämmer helt med vad bilen "borde ha" enligt chassinummer.

Men visst, en skärm är ju möjligen lite svårt att avgöra på en bild. Till saken hör, att söker man på ex.vis 4B3821106B (framskärm till en våtta A6 (alternativt S6:an), så står det på mängder med ställen "A6/S6"...och ja, den passar ju A6:an, om det råkar vara en 4.2:a.

Ibland blir det helt enkelt fel. Sen låter det givetvis som om de kunde ha skött det hela bättre

Senast redigerat av it_mutt (8 september 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vixhall
7 september 2016 · 37 Inlägg

Har handlat där ett tiotal gånger och är helnöjd! Deras sida är väl kanske inte den bästa men man kan inte klaga på priset iallafall.

spillolja
8 september 2016 · 4 020 Inlägg

autodoc.se är samma som bildelaronline24 och det är samma användarkonto
autodoc är klyddigare än bildelaronline men erbjuder fri frakt
man kan leta upp delarna hos bildelaronline24 och med hjälp av artikelnumrerna lägga ordern hos autodoc

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
rcy
8 september 2016 · 1 705 Inlägg

t2a2d2 skrev:
VARNING för dessa tomtar som gömmer sig under flera olika liknande namn!!!

Jag måste faktiskt hålla med IT-mutt här, dom gömmer sig inte direkt.
Ja, dom har flera sidor med olika namn, men det är inget ovanligt alls idag. På samtliga sidor kan man väldigt lätt och väldigt tydligt se vem som står bakom sidan.

http://www.autodoc.se/services/vart-foretag
http://www.bildelaronline24.se/vart-foretag

Sen huruvida deras kundservice fungerar bra eller inte kan jag inte uttala mig om då jag aldrig behövt ha någon kontakt med dom.

Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-3 "svarten" (2004)
Interlagos
8 september 2016 · 152 Inlägg

Jag har handlat en hel del hos bildelaronline och är riktigt nöjd.

Bromsskivor och belägg bak till hondan för typ 500 kr ink frakt till dörren. Magiskt!

Tändstift till BMW:n för en tredjedel av vad BMW tar....

Filter beställer jag med jämna mellanrum till båda bilarna. Fungerar alltid och billigt (Mahle och Bosch)

Hjälpt att beställa till svärmor nya dämpare, fjädrar etc. Fungerade perfekt då också.

Jag har haft mer strul med svenska företag/hemsidor när jag köpt grejer än från just bildelaronline.

BMW M3 (2007)
alias2
14 februari 2017 · 1 Inlägg

zoki821 skrev:
Tja! ska köpa bromsar å lite annat till min octavia. hittade sida som är tysk med j**** bra priser å frågan är om man vågar handla därifrån? någon som gjort de? finns dock inte faktura som betalmedel hmm
sidan heter bildelaronline24.se

tack på förhand smile

(bildelaronline24.se) Varning, Skickar reservdelar som inte passar, ni blir besvikna och förlorar pengar!
Ordernummer: 4235971, beställt den 9 januari 2017 kl 12:05.

Jag varnar alla från dem så att inga fler skall drabbas som mig. De heter också Autodoc www.autodoc.se, www.bildelarstore.se, www.bildelar-online.se, www.bildelarexpert.se mm. De har flera sidor på internet för att locka kunder.

Köp aldrig därifrån, de skickar fel reservdelar, jag har beställt en skärm till en Citröien Nemo (priset var  973.58 SEK​ ) och jag chattade med dem innan jag beställde och då då skickade mig två länkar till reservdelar som skulle passa min bil men det passade inte.

När jag fick den och märkte att det inte skulle passa då sa de till mig att jag skulle returnera skärmen oskadat och i sin original förpackning vilket jag gjorde och det kostade mig 450 kr (returkostnad) och nu när de har fått tillbaks skärmen de vill bara ge mig ett tillgodokvitto på 421,58 kr. Jag har betalat 973.58 kr (priset på skärm med frakt till Sverige) + 450 kr  (returkostnad från Sverige till Tyskland), det blir totalt 1423,58 kr och nu säger de till mig att jag bara har 421.58 kr som tillgodokvitto ("vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen,  421.58  kr. inte frakten") jag kommer bifoga hela chatthistoriken.

I slutändan har jag förlorat 1002 kr och är tvungen att handla från dem för 421,58 kr för att utnyttja tillgodokvitto.

Man får inte ens tillbaka pengarna utan ett tillgodokvitto och de skriver att man kan handla bromsbelägg, filter mm, man måste göra för man blir tvungen, annars glömmer man sina pengar.

Här nere kommer hela chatthistoriken.

Chatthistoriken (Efter jag beställt och ville bekräfta att de rekommenderar fel reservdelar)"


(01:06:46)    *** Ali joined the chat ***
(01:06:47)    Ali : Hej
(01:07:12)    Ali : HGC353
(01:07:17)    Ali : vänster skärm
(01:09:48)    Kundservice: Vi ber om ursäkt för att hålla dig väntar. Våra operatörer är upptagna för tillfället, lämna oss ett meddelande med din e-postadress och vi kommer att komma tillbaka till dig inom kort.
(01:12:56)    *** Kate  joined the chat ***
(01:13:03)    Kate : hello
(01:13:13)    Kate : CITROËN NEMO 1.3 HDi 75 i Reg. datum    08/2012    Volym    1300 Tillv. datum    201201    Cyl.    4 Årsmodell    2012    Växellåda    A Motorkod    FHZ    Bränsle    Diesel Däck 185/65R15 Chassinummer VF7AAFHZXXXXXXXXX    kW    55
(01:13:15)    Kate : is htis the car?
(01:13:41)    Ali : ja
(01:13:49)    Kate : ok, letm e check
(01:14:51)    Ali : okej
(01:19:50)    Kate : http://www.bildelaronline24.se/lnk-2051280
(01:19:52)    Kate : this will fit
(01:22:57)    Ali : no
(01:23:17)    Ali : I have already ordered this one and it does not fit
(01:23:31)    Ali : I have returned it today
(01:23:47)    Kate : ok, please provide the original part numbewr
(01:23:52)    Kate : and we will check according that one
(01:24:04)    Ali : abc123
(01:24:15)    Ali : how can I get the provided orginal number
(01:24:17)    Ali : ?
(01:24:28)    Kate : it is written on your car's wing
(02:11:43)    *** Ali  left the chat ***"

(Första meddelande, de skulle betala tillbaka hela summan och då förlorade jag bara 450 kr (returkostnaden))
"Dear Customer,

We received the package from you.
We can save the amount of 973.58 SEK​ into your personal account from our website and you will get a 5% discount for the next order you will post with us.
Considering that there are some spare parts like filters, brake system parts, belts, gaskets, oils, parts that have to be replaced every 10.000 - 30.000 km and we have a wide range of products at a reasonable price, we recommend you to save the amount of money on our website for future orders.

Please inform us if you accept our offer.
Best Regards,"


(Andra meddelande, här har de ångrat sig)
"Kära kund,
vi ber om ursäkt, förra brevet var fel
vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen,  421.58  kr. inte frakten
Du har möjlighet att spara dem och få deposition i ditt konto och rabatt  för nästa beställning!
Du kan beställa några filter, packningar , torkarblad, olje,tillbehörssatser osv.
vi väntar på svaret, tack


Vänliga Hälsningar,
Alicia Hoffmann. tack



Säte: Berlin;
Handelsregistret Antal: tingsrätt Berlin, HRB 114.045 B;
Moms Dnr: SE 502074585601"

(tredje meddelande, mitt svar till dem)
'"Hej,
Nej, så bör ni inte agera, vi har stått för returkostnaden på cirka 400 kr och det var ERT FEL, jag har chatthistoriken kvar, ni sa att den här delen skall passa och det passade inte, ni sa att vi har ett tillgodokvitto på 973.58 SEK i tidigare mail och ni är ett stort företag som måste respektera/göra det ni säger, vi har en bilfirma och handlar ganska mycket från er så gör inte oss besvikna. Egentligen så bör ni tom stå för kostnaden på returen när det är ert fel."

(fjärde meddelande, de bekräftat att jag bara får tillbaka 421,58 kr)
"Hej !

Kära kund ,

Vi informera dig att vi returnera bara pengar på del , vi ärr inte leverans företag att betala for frakt ,

Informera oss om du vill att frysa pengar i din profil ,
Vi väta din svar,
Best Regards, "

Efter jag har ringt dem (Pratar bara engelska för de mesta) sa de att de ska utreda det som har hänt och några minuter efter fick jag detta meddelande via mail.

(Sista meddelande)
"Dear Customer,

We want to inform you that the sum for the order included the price of the spare-part and the delivery of the spare-part.
Our company refunded the price for the spare-part 421.58 SEK, however the price for the delivery 467 SEK is non-refundable.

Thank you for understanding and have a nice day.
Best regards,

Autodoc GmbH"


SE TILL ATT INTE BLI DRABBADE SOM MIG.

Bootstrom
9 mars 2017 · 52 Inlägg

Ganska exakt det som hände mig också när jag beställde hjullager till min gamla bil.
Lita inte på deras kundservice. Leta upp delen du ska köpa. var 110% säker på att det är rätt innan du beställer. Som ovanstående, kan bli ett helvete efteråt. Och dyra fraktkostnader som du själv får stå för.

Annars är dem smidiga när det gäller att få hem grejerna till dörren. Snabbt och smidigt.

None
jaka54
9 mars 2017 · 5 719 Inlägg

Hej!
Men... "Autopartsmarket" i Riga brukar ha ännu lägre priser och leveranserna därifrån har fungerat klockrent .

spillolja
9 mars 2017 · 4 020 Inlägg

Dom är inte billigast på allt, men mycket är billigt, 2st inre krängingshämmarbussningar till en R5:a -1990 kostar 8,88Kr, man får jämföra med dom andra och ebay

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Jonixen
3 oktober 2018 · 1 Inlägg

Om allt råkar gå bra så är det helt ok. Men om de gör fel så skall du som kund lägga ner en massa jobb på att berätta saker för dem som de redan vet (Bestnr, fakturanr, belopp, när delen monterades, vilken mätarställning var det då, vem gjorde arbetet, om inte en auktoriserad serviceverkstad skall bevis för att den som skruvat i skruven kan skruva i skruvar osv osv.) Sedan skall du skicka tillbaka den trasiga delen de skickat (och har då en obrukbar bil till dess den här evighetsproceduren eventuellt får ett slut). Där är jag just nu, men av andras berättelser förefaller man i bästa fall få ett tillgodokvitto på delens pris, om de mot förmodan går med på det. Bedrövligt dåligt men jag överväger att driva det här så långt det är möjligt för att få reda på hur väl konsumentlagstiftningen tar till vara just konsumenternas intressen. Jag har förståelse för att saker ibland går fel men ett seriöst företag rättar till sina misstag.

PS Jodå, det är en auktoriserad servicetekniker som fastställt att delen i fråga är trasig.

andreas_1996
3 oktober 2018 · 951 Inlägg

Beställer bara från dom har appen med och jag har aldrig haft problem med delar samt beställningar .kollar man noga på mått å bredd med så är man rätt säker smile

Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
granadadr
3 oktober 2018 · 7 286 Inlägg

kolvas skrev:
Handla INTE ifrån den skitsidan! Jag köpte 2 stötdämpare därifrån och bägge var kass, jag returnerade grejorna, har mailat, pratat i telefon och lagt en jävla massa tid, inga pengar tillbaka och inga nya delar.

Riktig skit!

Lite bilder på skitgrejorna dom skickar!

http://www1.garaget.org/gallery/images/81/80769/80769-5506a273967ecbe8fe294cf29ff969f9.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/81/80769/80769-094c8857c7338335fc7d2f0031f38215.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/81/80769/80769-8a5e2a7a476336d7960c74dd1610f797.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/81/80769/80769-aeb5b2a13fcab12e8e3a1846169a765e.jpg

dåligt av dem ja,, men vad för märke på grejjorna du skickade efter?  som sagt köper alltid känt märke när jag beställer smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang