Skärmblinkers till Dodger Challenger -09 smakråd

JayjayDodger
31 mars 2015 · 1 Inlägg

Tjo!

Har en Dodge Challenger -09 och jag funderar på att byta skärmblinkers (eller rättare sagt ska byta!), då förre ägaren har satt dit ett par riktigt fula Volvo blinkers (hädelse enligt mig!).
Jag skulle behöva lite smakråd vilka jag kan byta till som är snygga nog för Black Thunder.

Nu till bekymret! Som sagt har den förre ägaren satt dit någon sorts Volvo blinkers, vilket har medfört att hålen på skärmarna är 22mm i diameter, så Swelight STAR EU Miniblinkers fungerar tyvärr inte (vilket annars hade varit det självklara valet).

//Jayjay

Dodge Challenger R/T "Black Thunder" (2009)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
31 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Jag vet hur jag hade gjort.

Jag hade skaffat någon form av emblem som matchar bilen i fråga och ersatt blinkers med detta. Just Volvobilar av äldre modell fick "usaemblem" över hålet i skärmen när dessa såldes i Staterna. Bör ju gå att göra så i detta fallet oxå. Detta är kanske inte helt ok att göra men den snyggaste lösningen enligt mig. Inte säkert besiktningen kommer bråka vid det årliga besöket heller, men risken finns. Då får Volvoblinkersen åka på tillfälligt.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
NoCooL
31 mars 2015 · 215 Inlägg

svetsa igen hålena och gör nya ? Kostsamt ja. men ska man ha det bra så ska det vara perfekt smile

NoCooL
31 mars 2015 · 215 Inlägg

En liten nyfiken fråga. Men kan du lägga upp en bild på baken ? Vill se om du har en extra led blinkers under bakljuset smile

6Point1
14 januari 2016 · 192 Inlägg

Hittade du någon snygg lösning? På min gamla Magnum hade jag små runda blinkers som jag tonade med toningsspray så de syntes inte alls mycket.

https://www1.garaget.org/archive/116/115544/237704/237704-2877329.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang