Lite frågor angående D24Tic

zimpan304
20 januari 2016 · 236 Inlägg

Hallå, har lite frågor jag funderat lite på angående min d24!

1. Hur ser koppsrbrickan som sitter mellan spridare och topp ut?(mina läcker)
Då jag beställde hem några som skulle va rätt men tycker dom verkar så små? Va en jätteliten tjock bricka som va lite konad in mot mitten.

2. Läst lite som att man kan sätta backventil på bränsleledningen till pumpen så att inte bränsle åker tillbaks till tanken. Då att folk satt dit typ en handpump eller elektrisk pump med backventil. Vilket är bäst isåfall? Manuell eller elektrisk? Och om ens något, varför isåfall?

Tack på förhand big_smile

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
tvedberg
20 januari 2016 · 773 Inlägg

fråga 1 vet jag inte tyvärr..
men det där med backventil behövs bara om ledningarna är dåliga så det kommer in luft eller att packboxen i pumpen är dålig.

zimpan304
21 januari 2016 · 236 Inlägg

tvedberg skrev:
fråga 1 vet jag inte tyvärr..
men det där med backventil behövs bara om ledningarna är dåliga så det kommer in luft eller att packboxen i pumpen är dålig.

Men ifall packningarna är dåliga så blir den väl svårstartad? Och min är rätt svårstartad! Kan man inte sätta dit backventil i förebyggande syfte?
Om man nu klipper ledningen å sätter dit backventil, eller om man byter bränslefilter, måste man då lufta systemet?

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
VolVo_Dude87
21 januari 2016 · 20 Inlägg

Hej. Nej dom har ett självluftande system. Bara gnugga på starten. Minns inte riktigt hur brickan såg ut men vet iallafall att det ska vara ett litet hål i mitten på brickan och att den ska vara något konisk

zimpan304
22 januari 2016 · 236 Inlägg

VolVo_Dude87 skrev:
Hej. Nej dom har ett självluftande system. Bara gnugga på starten. Minns inte riktigt hur brickan såg ut men vet iallafall att det ska vara ett litet hål i mitten på brickan och att den ska vara något konisk

Aaokey! Aa men precis, men tycker bara att brickan verkar så lite, men den kanske inte ska vara större? För den ska väl sitta under själva spridarhållaren va? smile

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
VolVo_Dude87
22 januari 2016 · 20 Inlägg

Under själva spridare som du lossar med en 27mm långhylsa

turbo98
22 januari 2016 · 1 362 Inlägg

har för mig att brickorna är rätt små så du har nog fått rätt brickor smile

zimpan304
22 januari 2016 · 236 Inlägg

turbo98 skrev:
har för mig att brickorna är rätt små så du har nog fått rätt brickor smile

Åh va bra! Blir att byta packningarna imorgon då cool

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
zimpan304
22 januari 2016 · 236 Inlägg

Ny fråga! Vad kan det vara för fel ifall glödningslampan inte börjar lysa när jag startar tändningen?

EDIT. Löste de, satte dit kontakten till glödningen bakom toppen så lyser den igen.

Senast redigerat av zimpan304 (22 januari 2016)

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang