Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

granadadr
24 december 2015 · 7 287 Inlägg

Low skrev:

granadadr skrev:
såg denna idag, WHY??

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/DSC_0290_zpsfefnut35.jpg

Haha. Är det hyrda platser? :-)

nää inte till vänster,, men endå

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Mervolic Yawn...
24 december 2015 · 3 151 Inlägg

granadadr skrev:

Low skrev:

granadadr skrev:
såg denna idag, WHY??

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/DSC_0290_zpsfefnut35.jpg

Haha. Är det hyrda platser? :-)

nää inte till vänster,, men endå

Hade det varit hyrda så hade jag förstått den svarta bilens placering, ifall den röda nu hade tagit hans parkering...jag hade gjort samma sak, sen hade jag stått där tills jag skulle åka nästa gång, oavsett om det är om tio minuter eller nästa vecka. neutral

sleepyoh
24 december 2015 · 1 319 Inlägg

Mervolic skrev:

granadadr skrev:

Low skrev:

Haha. Är det hyrda platser? :-)

nää inte till vänster,, men endå

Hade det varit hyrda så hade jag förstått den svarta bilens placering, ifall den röda nu hade tagit hans parkering...jag hade gjort samma sak, sen hade jag stått där tills jag skulle åka nästa gång, oavsett om det är om tio minuter eller nästa vecka. neutral

Hehe hände en kompis far, han kör stor 4x4 jänkebil, han hängde på en kedja på dragkroken och flyttade bort den 20 meter bort till en närmsta öppna yta som fanns och parkerade själv på sin plats roll

Blir väl egenmäktigt förfarande juridiskt men vafan, man vill ju ha sin plats liksom.

_----------'
Mervolic Yawn...
24 december 2015 · 3 151 Inlägg

sleepyoh skrev:
Hehe hände en kompis far, han kör stor 4x4 jänkebil, han hängde på en kedja på dragkroken och flyttade bort den 20 meter bort till en närmsta öppna yta som fanns och parkerade själv på sin plats roll

Blir väl egenmäktigt förfarande juridiskt men vafan, man vill ju ha sin plats liksom.

Klockrent! lol Ja, betalar man flera hundra varje månad för en P-plats så ska fan inte nån annan utnyttja den gratis utan att ens fråga först...

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 december 2015 · 14 042 Inlägg

sleepyoh skrev:

Mervolic skrev:

granadadr skrev:

nää inte till vänster,, men endå

Hade det varit hyrda så hade jag förstått den svarta bilens placering, ifall den röda nu hade tagit hans parkering...jag hade gjort samma sak, sen hade jag stått där tills jag skulle åka nästa gång, oavsett om det är om tio minuter eller nästa vecka. neutral

Hehe hände en kompis far, han kör stor 4x4 jänkebil, han hängde på en kedja på dragkroken och flyttade bort den 20 meter bort till en närmsta öppna yta som fanns och parkerade själv på sin plats roll

Blir väl egenmäktigt förfarande juridiskt men vafan, man vill ju ha sin plats liksom.

Det är mest troligt men det är lätt att reagera så när man har en rejäl dragbil!! hehe!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
it_mutt Avstängd
25 december 2015 · 10 388 Inlägg

Spännande beteende på motorvägen för några dagar sen;

Ligger i högerfilen, har någon som kör om mig i vänsterfilen...helt plötsligt blir jag omkörd av bilen (som nyss låg ) bakom på högersidan. Inget konstigt om jag ligger i mitten på en trefilig väg, men på en tvåfilig där folk använder påfarten för att köra om (när de inte är på väg in på motorvägen) är...idiotiskt. Hände dessutom inte bara en gång utan två. Har man så förbannat bråttom, som ska man nog lära sig planera lite bättre.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mervolic Yawn...
26 december 2015 · 3 151 Inlägg

it_mutt skrev:
Spännande beteende på motorvägen för några dagar sen;

Ligger i högerfilen, har någon som kör om mig i vänsterfilen...helt plötsligt blir jag omkörd av bilen (som nyss låg ) bakom på högersidan. Inget konstigt om jag ligger i mitten på en trefilig väg, men på en tvåfilig där folk använder påfarten för att köra om (när de inte är på väg in på motorvägen) är...idiotiskt. Hände dessutom inte bara en gång utan två. Har man så förbannat bråttom, som ska man nog lära sig planera lite bättre.

Riktigt farligt. Ungefär som den som körde om mig här (jag körde i ca 85 med släpvagn):

https://www1.garaget.org/gallery/images/154/153136/153136-bcb53ad1cf84eab98633ae8aa065a4fb.jpg

Hörde senare av några jag känner att han hade försökt sig på nåt liknande på ett annat ställe, men totalsabbat sin bil. hmm

Edit: Parkeringen är ca 120 meter, kan säga att jag höll på att skita ner mig när han flög förbi där.

Senast redigerat av Mervolic (26 december 2015)

trubbelturbo
26 december 2015 · 1 459 Inlägg

Hatobjektet nummer 1 är folk som är totalt oförmögna att hålla avstånd. Hade häromdagen en Scania som låg riktigt nära. Och då menar jag riktigt j*vla nära. Jag överdriver inte när jag säger att han låg ~2 meter bakom. Jag kunde om jag ville räkna DRL-dioderna i framljusen vilka var det enda jag kunde se i mina sidospeglar...

"Brottet" jag gjorde mig skyldig till var, antagligen, att jag inte körde om en bil+släp som låg ~10km/h under hastighetsbegränsningen. Detta var på en 2+1-väg och omkörningssträckan var väl antagligen för kort för att han skulle hinna köra om två bilar... Jag tyckte det kändes onödigt att köra om eftersom jag skulle svänga av på nästa avfart cirka 500m senare roll

Riktigt jävla obehagligt var det, hade jag bara släppt på gasen i den lilla uppförsbacke som var så hade han antagligen kört in i mig. mad

Jag körde som sagt av vägen lite senare men jag hoppas ändå han kunde köra om bilen vid nästa omkörningstillfälle 3 minuter senare och att han inte blev försenad allt för många sekunder av mitt förfarande. smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Mervolic Yawn...
26 december 2015 · 3 151 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Hatobjektet nummer 1 är folk som är totalt oförmögna att hålla avstånd. Hade häromdagen en Scania som låg riktigt nära. Och då menar jag riktigt j*vla nära. Jag överdriver inte när jag säger att han låg ~2 meter bakom. Jag kunde om jag ville räkna DRL-dioderna i framljusen vilka var det enda jag kunde se i mina sidospeglar...

"Brottet" jag gjorde mig skyldig till var, antagligen, att jag inte körde om en bil+släp som låg ~10km/h under hastighetsbegränsningen. Detta var på en 2+1-väg och omkörningssträckan var väl antagligen för kort för att han skulle hinna köra om två bilar... Jag tyckte det kändes onödigt att köra om eftersom jag skulle svänga av på nästa avfart cirka 500m senare roll

Riktigt jävla obehagligt var det, hade jag bara släppt på gasen i den lilla uppförsbacke som var så hade han antagligen kört in i mig. mad

Jag körde som sagt av vägen lite senare men jag hoppas ändå han kunde köra om bilen vid nästa omkörningstillfälle 3 minuter senare och att han inte blev försenad allt för många sekunder av mitt förfarande. smile

Skrämmande när yrkeschaufförer uppvisar sådant beteende. De borde skämmas.

horbybonnen
26 december 2015 · 1 160 Inlägg

håller med. om möjligt ta regnr firmanamn o  dyligt o ring firman. dom blir inte långlivade som chaufförer.hälsningar från en yrkeschaufför.   

trubbelturbo skrev:
Hatobjektet nummer 1 är folk som är totalt oförmögna att hålla avstånd. Hade häromdagen en Scania som låg riktigt nära. Och då menar jag riktigt j*vla nära. Jag överdriver inte när jag säger att han låg ~2 meter bakom. Jag kunde om jag ville räkna DRL-dioderna i framljusen vilka var det enda jag kunde se i mina sidospeglar...

"Brottet" jag gjorde mig skyldig till var, antagligen, att jag inte körde om en bil+släp som låg ~10km/h under hastighetsbegränsningen. Detta var på en 2+1-väg och omkörningssträckan var väl antagligen för kort för att han skulle hinna köra om två bilar... Jag tyckte det kändes onödigt att köra om eftersom jag skulle svänga av på nästa avfart cirka 500m senare roll

Riktigt jävla obehagligt var det, hade jag bara släppt på gasen i den lilla uppförsbacke som var så hade han antagligen kört in i mig. mad

Jag körde som sagt av vägen lite senare men jag hoppas ändå han kunde köra om bilen vid nästa omkörningstillfälle 3 minuter senare och att han inte blev försenad allt för många sekunder av mitt förfarande. smile

trubbelturbo
26 december 2015 · 1 459 Inlägg

Mervolic skrev:
Skrämmande när yrkeschaufförer uppvisar sådant beteende. De borde skämmas.

Jo, om vi skulle köra ihop så är det ju inte han som blir skadad om man säger så smile

horbybonnen skrev:
håller med. om möjligt ta regnr firmanamn o  dyligt o ring firman. dom blir inte långlivade som chaufförer.hälsningar från en yrkeschaufför.

Jag tittade men detta var klockan ett på natten så det var mörkt och svårt att se något företagsnamn. Jag brukar inte va den som tycker att man ska ge folk sparken i första taget för varje misstag dem gör. Jag är vanligtvis en lugn och sansad person som knyter näven i fickan hellre än att starta bråk men hade jag i mitt då trötta och lättirriterade tillstånd sett åkerinamnet så hade åkeriet fått sig ett jävligt otrevligt samtal kan jag lova dig tongue

Senast redigerat av trubbelturbo (26 december 2015)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Swedenrockers Living life on two wheels.....
24 januari 2016 · 835 Inlägg

Apropå yrkeschaufförer så låg jag för ett par år sedan bakom två lastbilar på riksväg 56 mellan Västerås och Eskilstuna, där den främre skulle svänga av till höger. Vägavsnittet har flera kurvor med skymd sikt och heldragna linjer från båda håll. Den bakre lastbilen tyckte inte att han skulle behöva sakta ner så mycket, så han styrde vänster över i mötande körfält. Innan han hunnit passera och hitta tillbaka till sin sida så mötte han en Volvo F6:a tillhörande Vägverket som ofrivilligt undersökte hur stark asfaltkanten var för att undvika en frontalkrock. Allt gick dock bra men jag har funderat på hur många av dom som bytte kalsonger vid första nästa stopp...
Jag kollade upp framförvarande lastbil och ringde sedan till VD:n för det åkeriet och berättade vad som skett och det dåliga PR-värdet i ett sådant beteende med firmans fordon.
Självklart så gjorde ju inte chauffören detta med flit men det var ju å andra sidan inte genomtänkt heller och alla får vara glada över att vara oskadade.
Här var det: https://goo.gl/maps/L7UwqY4KGho

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
it_mutt Avstängd
26 februari 2016 · 10 388 Inlägg

Detta ogillar jag ordentligt;

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/22338613/800/normal/cf9c024dcbd8b/d51365d4-c1f3-416c-b1c6-e5909a434ebe.jpg

Höger fil har kö, folk plöjer i vänsterfilen för att pressa sig in längre fram. Respektlöst mot de som redan "står i kö" och det gör ju i sin tur knappast att "högerkön" minskar något fortare.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
granadadr
26 februari 2016 · 7 287 Inlägg

it_mutt skrev:
Detta ogillar jag ordentligt;

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/223 … 434ebe.jpg

Höger fil har kö, folk plöjer i vänsterfilen för att pressa sig in längre fram. Respektlöst mot de som redan "står i kö" och det gör ju i sin tur knappast att "högerkön" minskar något fortare.

tyvärr har jag läst att det är så man ska göra,,  sad

Djo
26 februari 2016 · 10 157 Inlägg

it_mutt skrev:
Detta ogillar jag ordentligt;

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/223 … 434ebe.jpg

Höger fil har kö, folk plöjer i vänsterfilen för att pressa sig in längre fram. Respektlöst mot de som redan "står i kö" och det gör ju i sin tur knappast att "högerkön" minskar något fortare.

Om det inte hindrar bärgare och övriga fordon som ska ta sig fram till olyckan ser jag inte problemet respektlöst mot dom som står i kö knappast dom kunde likväl flyttat sig till vänsterfilen och sluppit stå så långt bak. Respektlöst mot dom inblandade i olyckan det kan jag däremot kunna tycka.

Det är ju inte så att dom tränger sig (inte i mitt tycke) överlag (annars i trafiken) har folk extremt tycke att man ska stå i den knökfulla filen och vänta istället för att åka om i ytterfilen och slippa stå i kö. Vissa mäniskor verkar bli sura för att man inte följer någon hemlig man måste stå i en onödig kö regel.

Dock något jag tyckte var vidrigt var en rejäl olycka jag vart vittne till och en taxi körde över bildelar och ner i diket för att ta sig förbi olyckan så fort som möjligt det är respektlöst.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
granadadr
26 februari 2016 · 7 287 Inlägg

en korkad sak som hände för ca 3 veckor sedan,, jag satt i godan ro och körde med min bil å Biltrailer,, när en kvinna tyckte hon kunde köra om på 1 filig 2+1 väg med Wire räcke

kan ju säga så här,, gick INTE så bra,, wink min klarade sig hyffsat faktiskt men hennes ser ni ju wink

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/DSC_0307_zpskgvyu1gp.jpg

Djo
26 februari 2016 · 10 157 Inlägg

Jadu vissa ska tusan inte få köra bil.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Muttley
26 februari 2016 ·

it_mutt skrev:
Detta ogillar jag ordentligt;

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/223 … 434ebe.jpg

Höger fil har kö, folk plöjer i vänsterfilen för att pressa sig in längre fram. Respektlöst mot de som redan "står i kö" och det gör ju i sin tur knappast att "högerkön" minskar något fortare.

De respektlösa i de flesta fall när de sker en sådan situation, mest vid vägarbeten då på motorvägar. Är att folk håller inte avståndet så att man kan köra i kedjelås.

Mitt exempel är mest då E22 vid Hurva när den byggdes om. Ingen, absolut inge höll avstånd. Så de som kom i vänsterfilen kunde ju inte på något smidigt vis förflytta sig till höger utan att kön måste stanna.

Sen är de ju såklart de idioterna som ska köra ända fram till de blir 1 fil.

Men om alla hade hållt avstånd och anpassat hastigheterna och haft lite framförhållning så hade de gått mycket snabbare smile.

Crxkoffe
26 februari 2016 · 847 Inlägg

Låg bakom en knasig förare idag.. Var på e22an när man kör ut på motorvägen. Men iallafall lastbilen låg i högra filen och bilen framför mej bara svänger ut från avfarten. Jag kan garantera att det var inte ens en halvmeter i marginal. Jag tänkte nu jävla smäller det. Idioten kör ut mitt framför lastbilen som inte ens ser honom. Hur tänker man där? Man har ju väjningsplikt när man ska ut på motorvägen?! Vissa ska fasen inte ha körkort hehe

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Muttley
26 februari 2016 ·

Crxkoffe skrev:
Låg bakom en knasig förare idag.. Var på e22an när man kör ut på motorvägen. Men iallafall lastbilen låg i högra filen och bilen framför mej bara svänger ut från avfarten. Jag kan garantera att det var inte ens en halvmeter i marginal. Jag tänkte nu jävla smäller det. Idioten kör ut mitt framför lastbilen som inte ens ser honom. Hur tänker man där? Man har ju väjningsplikt när man ska ut på motorvägen?! Vissa ska fasen inte ha körkort hehe

Ömsesidig respekt gäller, dock huvudansvaret på den som lite i påfarten.  Om möjligt skall man hjälpa andra bilister in på motorvägen, alltså anpassa sin hastighet eller byta fil. smile   Men de förutsätter att man syns.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang