Antisladd kopplar ur sig själv

Fj3lliS123
16 februari 2011 · 29 Inlägg

Hejsan.

Har en Passat 2002 med 1.8t motorn.

Har märkt efter att man kört med bilen kopplar Antisladden/ESP:en ur sig själv, den visar det genom att ESP lampan börjar lysa.

Har provat trycka på ESP knappen men lampan slocknar inte.

Har provat stanna bilen och vrida av nyckeln samt provat starta igen, problemet försvinner men återkommer efter ca 15-20min.....

Vad kan tänkas vara fel?  Någon som har haft likadant med sin bil?

//F

Senast redigerat av Fj3lliS123 (19 februari 2011)

Vem sa att det är billigt att äga bil?
sebastiab
18 januari 2012 · 46 Inlägg

Fick samma problem idag.. Lösning?

Audi A4 "Quattro" (1996)
LeafBox Lat Perfektionist
18 januari 2012 · 6 359 Inlägg

ABS-lampan lyser inte?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
anhest
18 januari 2012 · 94 Inlägg

Fel på någon ABS-givare. Felsök och du får reda på vilken det är.

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
sebastiab
19 januari 2012 · 46 Inlägg

Jo, Abs lyser också. Men det jag tycker är konstigt är att Abs faktiskt fungerar som den ska

Audi A4 "Quattro" (1996)
Nybergrobin
19 januari 2012 · 2 378 Inlägg

sebastiab skrev:
Jo, Abs lyser också. Men det jag tycker är konstigt är att Abs faktiskt fungerar som den ska

Hur vet du det? Säg att abs funkar på 3/4 hjul, skulle du då märka skillnad på bromspedalen?

Kibil
19 januari 2012 · 552 Inlägg

Nybergrobin skrev:

sebastiab skrev:
Jo, Abs lyser också. Men det jag tycker är konstigt är att Abs faktiskt fungerar som den ska

Hur vet du det? Säg att abs funkar på 3/4 hjul, skulle du då märka skillnad på bromspedalen?

Abs:en måste funka på "4/4" + lite fler givare för att den ska funka normalt. Du känner inget på bromspedalen ifall absen är ur funktion. Kanske bara när du tvärnitar och hjulen låser sig, då blir bromspedalen stum. Fungerar abs:en kommer du kunna att bromspedalen pulserar vid tvärnit...

sebastiab
19 januari 2012 · 46 Inlägg

Känner ju när Abs aktiveras som någon tidigare sa, den pulserar. Och tvärlåser inte, samtidigt nej, jag vet ju inte om alla 4 bromsar har abs. Men tittade alla säkringar idag också, tog ja ur säkringen till Abs'en (nr 32) har ja för mig. Satte i den igen, startade bilen, då slocknade den. Men tändes efter ca 30 sekunder igen. Idag blir det vok..

Audi A4 "Quattro" (1996)
twin_cam Smålänning
19 januari 2012 · 7 877 Inlägg

Någon form av gyro eller EBS som pajat troligen.

Kan även vara så att den tappat kodningen mot motorstyrdonet.

Motorlampan lyser inte då?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Fj3lliS123
25 januari 2016 · 29 Inlägg

Gammalt inlägg men jag svarar ändå hur det löste sig.
Hjulinställning, framhjulen var typ total-snea så ratten stod snett när bilen åkte rakt fram.

Sneda hjul = Fel signaler mellan ratt och hjulposition = Datorn får spunk och stänger av ESP

Hoppas någon har nytta av detta.

Vem sa att det är billigt att äga bil?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang