ABS problem någon som har tips om bra felkodsläsare som tar flera bilmodeller?

Pilberga
18 januari 2016 · 4 Inlägg

Hej
Har problem med ABSn på min Polo-04.
Lampan lyser och ABSn fungerar inte.
Frågan jag har är vilken felkodsläsare man ska köpa? Har en billig men den tar ju ej detta.
Är det någon som har tips om mest läsare för pengarna.
Det jag är ute efter är att det ska kunna läsa flera bilmärken, ska skriva felet i klartext (vilken givare), kunna läsa motorkoder, ABS, kunna sätta elektronisk handbroms i verkstadsläge mm
Är manualen på Svenska är det ju ett plus smile


mvh Stefan

Soulman
18 januari 2016 · 1 271 Inlägg

Finns ingen som tar "alla" bilmärken. VCDS är ett prisvärt program för VAG bilar.
Att köpa nåt som bara läser felkoder är bortkastade pengar. Du vill ju kunna felsöka och släcka felen också.
Vilka bilmärken jobbar du på?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Pilberga
18 januari 2016 · 4 Inlägg

Hej
Vill kunna läsa Ford, Vw, ev Saab,Volvo allt annat är bonus. Men ska man lägga några..... Tusen vill jag ju ha chans att läsa så många som möjligt man vet ju aldrig vad man köper för bil nästa gång.

Senast redigerat av Pilberga (19 januari 2016)

Pilberga
19 januari 2016 · 4 Inlägg

Hej
Någon som har eller provat felkodsläsaren iCarsoft CR Plus??
För och nackdelar med den?

fredriq Olika
19 januari 2016 · 907 Inlägg

iCarsoft CR Plus har jag goda erfarenheter av, den klarar minst ECU och ABS på de flesta bilar, på en del bilar har den stöd för ytterligare styrdon.

Kan köpas här smile

http://www.nascom.se/sv/diagnostik/felk … aab-1.html

Mvh
Fredrik
Pilberga
19 januari 2016 · 4 Inlägg

Tack för svaret tycker du att det är prisvärt eller har du något annat tipps på läsare?

fredriq Olika
20 januari 2016 · 907 Inlägg

Pilberga skrev:
Tack för svaret tycker du att det är prisvärt eller har du något annat tipps på läsare?

Jag tycker att det är en bra "universalläsare" eftersom den klarar de flesta bilar, mekar du bara med tex VAG finns det ju läsare som bara har stöd för VAG till ett lägre pris.

Det är svårt att hitta en mera universell läsare än CR Plus i samma prissegment.

Mvh
Fredrik
Soulman
20 januari 2016 · 1 271 Inlägg

Vill du inte köpa grisen i säcken blir mitt råd att lägga några timmar på att googla vad andra tycker om den. För mitt ändamål skulle annat än bilspecifikt vara oanvändbart och jag jobbar inte professionellt.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
spillolja
20 januari 2016 · 4 025 Inlägg

Leta upp en U281 på ebay.com

kostar ca 150:- inkl frakt och tar även SRS och ABS felkoder på vag-bilar

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Mr_B
28 januari 2016 · 330 Inlägg

Lite närbesläktat sådär, om man är sugen på felkodsläsning via dator, finns det ju trådlösa enheter som går att koppla till "allt" där sen mjukvaran i datorn ska göra jobbet och tolka.
Verkstan som tog hand om mercan gång på gång, kunde rent av kommunicera med den, trots att den inte ens hade ODBII uttag, utan Mercedes eget runda (30 poliga?) uttag. Dock fick de välja en pin i taget, och kommunicera med ett system i taget.
Om man vill ha något "liknande" vad ska man titta efter då?
B!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang