Subaru impreza GT 00" som rycker! förslag på fel!?

Storius
17 juni 2013 · 44 Inlägg

Tjena!

Nu är det så att jag skulle behöva lite hjälp, av nån som är mer Subaru och turbo bil kunnig.

Det är som så att min impreza GT börja rycka vid belastning.. den går fint på jämn gas! Men gasar man på å går över 3500 varv så börjar den rycka. ibland börjar de inte fören vid ca 4000 varv.

Skulle man försöka gasa fult så stannar den vid ca 5500 varv å rycker som satan å låter som den typ bluddrar..

Bilen har funkat bra tidigare. Det sitter 3 tum ifrån turbon och ett T-kors. Jag upplever bilen som lite för trött för att de ska vara 218 hk, laddar max 0,5 bar nu.. borde ju ladda betydligt mer med T-kors...



Bilen ryker inget. drar inge olja. Har köpt nya stift som jag ska byta. men tvekar att de kan vara så enkelt..
Allt var monterat vid köpet, så jag har inte själv mixtrat med denna bil.


Förslag på fel!?

Mvh Tobias!

Roennis
17 juni 2013 · 186 Inlägg

Kollat så att alla vakuumslangar och sånt är hela?

Volkswagen Passat 3b "Brukisen" (1997)
Mack Forum- och sitemoderator
17 juni 2013 · 26 149 Inlägg

Kan vara så enkelt att det är stiften faktiskt.

Annars är väl ett t-kors på dessa motorer inte att föredra dock?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Storius
17 juni 2013 · 44 Inlägg

nej de har jag inte gjort.. men kan bilen bete sig så om en slag är trasig? tvekar att de är de då de har blivit så plötsligt.. å jag har inte rört nå slangar.. men ja som sakt jag vet inte, kan va värt att kolla på! smile

Storius
17 juni 2013 · 44 Inlägg

Mack skrev:
Kan vara så enkelt att det är stiften faktiskt.

Annars är väl ett t-kors på dessa motorer inte att föredra dock?

Jag har en brytare till T-korset så jag kan stänga den.. å jag märker inge skillnad.. går varken bättre eller sämre neutral

Storius
17 juni 2013 · 44 Inlägg

Ingen som har nå mer förslag som kan bidra till detta fel!? hmm Mvh

Christian S
17 juni 2013 · 4 816 Inlägg

låter som att du har problem med tändningen.
hur är stiften och tändkablarna?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Storius
17 juni 2013 · 44 Inlägg

Christian S skrev:
låter som att du har problem med tändningen.
hur är stiften och tändkablarna?

Jag har köpt nya stift, ska byta dom i helgen. Men när jag va å peta på tändkablarna vid fördelaren så fick jag mig en stöt.. så då kan ju inte vara hundra då kanske!? men varför skulle de märkas bara på dom högre varven? hmm

Är det normalt med så lite ladd tryck som 0,5 bar med T-kors tycker den borde ladda mer å gå värre!? sad

Kan de bli bättre oxå om man får till tändningen om de nu är fel?

robbinT
18 juni 2013 · 341 Inlägg

är ju rätt vanligt med kass lmm på dom dära

Storius
19 juni 2013 · 44 Inlägg

robbinT skrev:
är ju rätt vanligt med kass lmm på dom dära

Bruka dom typ misstända å rycka när lmm går sönder? Är mycket möjligt att det är den som spökar.. jag har då inget öppet filter. Annars vet jag att dom bruka kunna förstöra lmm.. hmm

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
23 juni 2013 · 385 Inlägg

byt tändkablar o stift. hjälper inte det så byt knacksänsorn har haft samma fel på många subarus o detta brukar hjälpa !!!

mos ä gött
Storius
23 juni 2013 · 44 Inlägg

SUBARU2-5 skrev:
byt tändkablar o stift. hjälper inte det så byt knacksänsorn har haft samma fel på många subarus o detta brukar hjälpa !!!

Jo nu går den som ett skålat troll! igen big_smile De va stiften som var slut.. men jag tyckte de va så konstigt att den gick så rent å fint på dom lägre varven.. jaja nu är allt som de ska igen! men de tog rekord långtid att bytta stift..

jensen__
23 juni 2013 · 110 Inlägg

Storius skrev:
Ingen som har nå mer förslag som kan bidra till detta fel!? hmm Mvh

Min astra opc var lika dan, var en spridarkontakt som glappade, värt att kolla kanske,

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
23 juni 2013 · 385 Inlägg

subaru är väldigt känsliga när det gäller tändningen

mos ä gött
Christian S
23 juni 2013 · 4 816 Inlägg

Storius skrev:
Jo nu går den som ett skålat troll! igen big_smile De va stiften som var slut.. men jag tyckte de va så konstigt att den gick så rent å fint på dom lägre varven.. jaja nu är allt som de ska igen! men de tog rekord långtid att bytta stift..

den behöver ju något kraftigare gnista på högre varv samt när den går på laddtryck.
äh, byta tändstift gör man på ju på max 20min wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Ruggas
29 januari 2016 · 82 Inlägg

Jag har samma problem med min impreza, men jag bytte stift och tändkablar förra helgen, bytte tändspole (coilpack) igår, men problemet kvarstår, motorlampan tänds då och då, ibland går den kanon bra iblan hackar den och hostar som fan, spec vid fullt ladd 0.8-0.9 bar just nu, kan det vara knacksensorn? Jag provade att rycka sladden till knacksensorn, ocj det blev ingen skillnad i alla fall. Eller det är lmm eller lambda?
Den är lite vandrande på tomgången går ner lågt ibland typ 500rpm häromdagen låg tomgången på 1500rpm trots att motorn var varm


Några förslag?

Senast redigerat av Ruggas (29 januari 2016)

Pontiac Firebird trans am "Project Bandit" (2001)
Turbovin Turbo lover
29 januari 2016 · 555 Inlägg

LMM är nr1 att prova med på den modellen, kass kvalitet på LMM som satt i 99-00 tyvärr.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang