Volvo automatlådor bra?

toyota
29 januari 2016 · 279 Inlägg

Halojj
går i tankarna att skaffa ny bil då jag nyligen sålde s60:n
har hittat en fin volvo v70N 2.4T Automat (geartronic) årsmodell 2000 till salu som rullat 25.000mil
men nu funderar jag på om automatlådorna i dessa är bra? har hört många har sagt dom inte håller länge!
och hur är dom här 2.4T motorerna att köra orginalt? är dom mycket slöa, så det är ett måste med trimning?
eller är det bara att satsa på en T5:a från början?

Christian S
29 januari 2016 · 4 816 Inlägg

kolla om oljan i lådan är bytt någon gång för det ingår inte i någon service utan bara en kontroll för privat personer utan vill man få den bytt får man säga till själv.

dom har ju 200Hk och 285Nm så så slöa är dom väll inte.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
toyota
29 januari 2016 · 279 Inlägg

jag har skickat och frågat egaren till bilen och frågade just över när oljan är bytt! och som svar fick jag att han inte vet! ska vilja ha en automat låda bara för att det är så bekvämt att köra! blir lite less på att sitta och spaka när man kör mycket en kväll på stan! smile

Christian S
29 januari 2016 · 4 816 Inlägg

om du åker och tittar på den så dra upp oljestickan och kolla hur olja ner ut samt lukta på den, oljan är klar röd när den är ny och är den välldigt mörk röd eller nästan svart är det länge sedan den är bytt om den ens är bytt överhuvudtaget och oljan ska inte lukta bränt för gör den det har oljan gått varm vilket kan skada lamellerna i lådan, så växlar den som den ska men oljan är mörk men inte luktar bränt är det bara att göra en ordentlig sköljning av lådan så ska det inte vara några problem.

håller med, det är för jävla bekvänt med automat och kommer nog aldrig skaffa en bruksbil som har manuelllåda igen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang