Slö bakrutetorkarmotor 745

Samuel3
31 januari 2016 · 360 Inlägg

Hejsan, efter jag bytte torkarmotorn i bakluckan så tog jag isär gamla. Det syns att någon har öppnat den en gång i tiden. Motorn fungerar alltså men den orkar inte dra runt mekanismen trots att den inte kärvar.

Jag upptäckte att det är fullt med fett på släpringarna och "kuggstången"? Jag skulle kunna tro att någon har tappert försökt att smörja upp själva stången men fettet har spritt sig till släpringarna som i sin tur har smetat runt det.

Kan någon svara på om det ska vara fett i den eller om det är det som gör att den går så slött? Min förhoppning är att göra rent den och få den att fungera som den ska igen.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
31 januari 2016 · 4 917 Inlägg

Om släpringen är av koppar så ska där inte vara fett, för det isolerar ju.
Har du inte kullager i motorn?
Jag ska själv gå på  min när det blir lite varmare ute  för emellanåt orkar den inte torka bakrutan knappt.
Så jag följer denna tråden med intresse..!

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Samuel3
31 januari 2016 · 360 Inlägg

Hej! Roligt att du följer smile Jag har inte öppnat hela motorn så att säja. Bara den delen där det sitter tre släpringar, så  jag vet inget om kullager. Din motor kanske har dåliga kol, dom går att byta.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
31 januari 2016 · 4 917 Inlägg

Bra förslag, men jag använder den ytterst sällan..
Det är kanske samma klägga som i din..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Samuel3
31 januari 2016 · 360 Inlägg

tommen1 skrev:
Bra förslag, men jag använder den ytterst sällan..
Det är kanske samma klägga som i din..

Jag tror inte att din motor har nån klägga i sig, om det inte har varit samma person och "lagat" den också vill säga smile Kolla om din torkarmekanism kärvar, lägger min röst på det. Använd en kofot eller nåt för att lossa armen från motorns kul-led.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang