Någon erfarenhet av en bilfirma i Helsingborg ? (Eldis Bil)

JBeam
30 januari 2016 · 201 Inlägg

Ja som rubrik hur är denna bilfirma ? Är dom att lita på ?

Ska ev. köpa en bil där men kan inte åka och kolla på den själv.. Blir min syster som både tittar och köper den åt mig i så fall.. Så är lite gambling...

Rensvinf
30 januari 2016 · 528 Inlägg

Då handlar det väl mest om din systers kompetens som bilköpare och inte dem som bilhandlare? 
Om du nu är tveksam, så varför inte be dem hålla bilen tills du kan kolla på den själv?  Den ska väl ändå stå i ditt namn så det är ju ändå du som måste skriva papper och dylikt.

JBeam
31 januari 2016 · 201 Inlägg

Rensvinf skrev:
Då handlar det väl mest om din systers kompetens som bilköpare och inte dem som bilhandlare? 
Om du nu är tveksam, så varför inte be dem hålla bilen tills du kan kolla på den själv?  Den ska väl ändå stå i ditt namn så det är ju ändå du som måste skriva papper och dylikt.

Så har man hög kompetens om bilar kan man inte bli lurad vid en bilaffär ? Den åsikten delar jag inte.
Förutsättningarna är förklarade, jag kan inte åka själv. On-topic tack, kritik/erfarenhet om firman ifråga.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
31 januari 2016 · 4 917 Inlägg

Glöm för 17 inte att pruta..!
Sen ska du göra lite tveksamma gester med huvudet..
Fråga om det finns någon bättre..
RÄTT kroppsspråk och du kan komma ner kanske 10 till 15 %,  bra va ?.
Där jag bor säljer dom bannemig inte en begagnad kärra i månaden ens..
Det är stenhård konkurrens med blocket och tradera numera, så kör HÅRT med dom och betala inte en sekin förmycket!
Sen sparkar du lite lätt på däcken och lägger ett "sista priset kompis" !
ÖH, du får säga detta till syrran ser jag..

Senast redigerat av tommen1 (31 januari 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Muttley
31 januari 2016 ·

JBeam skrev:

Rensvinf skrev:
Då handlar det väl mest om din systers kompetens som bilköpare och inte dem som bilhandlare? 
Om du nu är tveksam, så varför inte be dem hålla bilen tills du kan kolla på den själv?  Den ska väl ändå stå i ditt namn så det är ju ändå du som måste skriva papper och dylikt.

Så har man hög kompetens om bilar kan man inte bli lurad vid en bilaffär ? Den åsikten delar jag inte.
Förutsättningarna är förklarade, jag kan inte åka själv. On-topic tack, kritik/erfarenhet om firman ifråga.

Med tanke på för bilar och att de är en liten firma som antagligen är som de andra mindre firmorna där så får din syster utgå från att de är skit, så blir hon inte lurad.

Jag hade aldrig köpt av någon av de där i helsingborg smile  Ofta en del fel.

Rensvinf
31 januari 2016 · 528 Inlägg

'Bilar är dyra; är du tveksam eller ens fundersam, så låt bli.  mitt tipps. det finns så många beg till salu att det vore vansinnigt att chansa..

Rensvinf
31 januari 2016 · 528 Inlägg

men ärkligt att du inte kan vara närvarande..? då får ju hon köpa i sitt namn..? och du måste ju lik fb hämta den?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang