Ang. defa larm som är urkopplat

Stahre87
4 februari 2016 · 346 Inlägg

På min Toyota carina har det någon gång funnits ett fungerande larm kopplat till c-låset. I dokumenten i bilen finns en folder från defa om information om vilket larm som installerats.
På båda nycklarna sitter dosor för fjärrstyrning, ingen funkar. I handskfacket hittade jag denna (jag bifogar två bilder, i länkar längst ner)
Kan någon berätta vr denna lilla sak har suttit installerat, eller vad det är som saknas för att få larmet och fjärrlåset att funka?
http://www.ladda-upp.se/bilder/estztxqkoeyxtt/
http://www.ladda-upp.se/bilder/ayfworbnuefh/

Senast redigerat av Stahre87 (4 februari 2016)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 februari 2016 · 4 917 Inlägg

Får du inget svar här så får du kolla med förra ägaren vad som hänt med larmet..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
240bns
4 februari 2016 · 1 008 Inlägg

Den lilla dosa du hittade i handskfacket är Defas tidur för motorvärmarstyrning.. mao inget som är anslutet till larmet.

Stahre87
4 februari 2016 · 346 Inlägg

Okej så den är utrustad med bensinvärmare då menar du?
Den har haft många ägare, så då får jag ringa till alla. Och vill inte va sådan men det är flera nysvenskar som ägt den.
I vilket fall så finns ett dokument från defa att larm installerats, men ingen info om inkoppling isig. Jag mailade defas kundsupport och,frågade om dom hade historik kring bilen men det fanns inte att tillgå.
Om nu bilen är utrustad med bensinvärmare så skulle ju det vara guld värt att få i gång. Hur går jag till vägs med båda.delarna? Larm o värmare

Stahre87
4 februari 2016 · 346 Inlägg

På passagerarplats, där.uttag för kupévärmare sitter finns något som ser ut som en siren, samt en större låda med divese kablar o kopplingar i...

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 februari 2016 · 4 917 Inlägg

Fjärrlåset kan vara låsmotorn, batterierna, elektroniken för fjärrstyrningen,
,säkring ,kablagebrott ,relä, bara till att kolla..
Sen till sist..OM det finns en massa ägare till bilen så måste man vara vaksam..
Alltid kolla så mycket man kan innan..
Billigt bilköp t ex kan betyda att man vill bli av med skrället..

Senast redigerat av tommen1 (4 februari 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
it_mutt Avstängd
4 februari 2016 · 10 388 Inlägg

Stahre87 skrev:
Okej så den är utrustad med bensinvärmare då menar du?
Den har haft många ägare, så då får jag ringa till alla. Och vill inte va sådan men det är flera nysvenskar som ägt den.
I vilket fall så finns ett dokument från defa att larm installerats, men ingen info om inkoppling isig. Jag mailade defas kundsupport och,frågade om dom hade historik kring bilen men det fanns inte att tillgå.
Om nu bilen är utrustad med bensinvärmare så skulle ju det vara guld värt att få i gång. Hur går jag till vägs med båda.delarna? Larm o värmare

Det behöver det inte innebära. Det där systemet har jag i min A3:a också. Mer eller mindre "bara" som så att man kan koppla konstantström till motor/kupeväramre och ställa in det "i bilen" (in/ur-koppling osv) istället för med en timer i uttaget.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Stahre87
4 februari 2016 · 346 Inlägg

Köpte bilen av min svågers bror (som hade bilen i ca 1 år innan jag köpte den) för 5000kr... och jag har ägt bilen i ca 1,5år men inte brytt mig i att forska i dessa saker innan..
Så det borde vara lugnt trots många ägare innan...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang