Hur demontera framskärmar Volvo v70 2001a

RichiB
4 februari 2016 · 1 866 Inlägg

Hur gör jag lättast för att plocka av framskärmarna på en V70 2001a?
Innerskärmarna i hjulhusen ska såklart bort och även tröskellådeskyddet ska bort, men kommer jag sedan åt alla skruvar? Eller måste jag ta bort fronten?

_740tic
4 februari 2016 · 224 Inlägg

Bort med fronten de är smidigt

RichiB
4 februari 2016 · 1 866 Inlägg

_740tic skrev:
Bort med fronten de är smidigt

grejen e den att jag har precis fått monterat en jäkla massa belysning i fronten o skulle vilja undvika att plocka ner allt igen.
Undrar därför om det är möjligt att lossa skärmarna utan att plocka bort fronten? Och hur gör man smidigast i så fall? :-)

_740tic
4 februari 2016 · 224 Inlägg

De går att ta loss skärmen utan att ta loss fronten men man får bryta endel för att komma åt skruvarna, annars e de 1 torx 25 tror ja i hjulhusen på varje sida lite clips i motorutrymmet strålkastartorkarna och sen lossa 1 plast list på varje sida under strålkastaren skruv med 13 skalle bakom . Och nitarna till innerskärmen

RichiB
5 februari 2016 · 1 866 Inlägg

_740tic skrev:
De går att ta loss skärmen utan att ta loss fronten men man får bryta endel för att komma åt skruvarna, annars e de 1 torx 25 tror ja i hjulhusen på varje sida lite clips i motorutrymmet strålkastartorkarna och sen lossa 1 plast list på varje sida under strålkastaren skruv med 13 skalle bakom . Och nitarna till innerskärmen

tack för all info :-)

Grejen e den att jag ska lämna in bil på lack eftersom det har kommit lite rost i nederkant av båda framskärmarna.
Lackeraren vill helst ha in endast skärmarna men det går även bra att lämna bilen men då måste jag ta bort så mycket plast jag bara kan.... dvs innerskärmar och tröskellådeskyddet ( plasten ) . Tror det lutar åt detta att lämna hela bilen i med att det e mindre jobb....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang