Helljusspänning på 740

Stortag
3 februari 2016 · 298 Inlägg

Tja
Jag skulle koppla extraljus på 740n men det blev inte så smidit som jag planerat. Då jag knäpper på helljus så drar relet och de börjar lysa, allt väl så långt. Då jag sedan växlar om tillbaka till halvljus så släpper inte relet om jag inte vrider ljusvredet till parkering. Efter en snabb mätning så kommer det ca 6,4V (tillräckligt starkt för att en 55w h7 lampa börjar glöda) då motorn går, på båda sidorna. Den spänningen räcker tydligen för att magneten inte skall släppa så relet leder genom.
Några ide'er på var man skall leta?

Nissan Leaf (2022)
BMW 525i (1995)
zzr94092
3 februari 2016 · 4 378 Inlägg

verkligen tjuvat på helljuskabeln?

Stortag
3 februari 2016 · 298 Inlägg

Ja har dubbelkollat, eftersom det är h4 finns ju bara 3 kablar. Mätt upp vilken kabel som det kommer 12v i då helljus kopplas till. Eftersom samma 6v finns på båda sidorna tyder det ju på att det läcker genom någonstans. Glömde även att nämna att helljusindikeringslampan i mätartavlan glöder svagt hela tiden och lyser ordentligt då helljus kopplas på.

Nissan Leaf (2022)
BMW 525i (1995)
Volvo_Mannen Volvoskadad
3 februari 2016 · 6 017 Inlägg

Hur många extraljus? vad för relä? area på kabel? Bra anslutningar och jord?

Jonas
johnny blade
3 februari 2016 · 269 Inlägg

Sådär blev det för mig när lampan på andra sidan gick sönder.

Djo
4 februari 2016 · 10 157 Inlägg

Bilens halv/helljus relä kanske ?

mina extraljus kunde fortsätta lyse vid avslag pga av att det reläet var kast på min 240.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mervolic Yawn...
4 februari 2016 · 3 151 Inlägg

Skulle gissa på att det är bilens egna helljusrelä som gett upp på nåt sätt...

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
5 februari 2016 · 857 Inlägg

Kolla jordpunkterna på båda innerskärmar vid strålkastarna o rör lite på dom.
Jag hjälpte en kompis med samma symptom o när jag rört lite på jordpunkterna vid strålkastarna så funkade det som det skulle igen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang