Vilket sprut ska man köra?

mogge92
11 februari 2016 · 175 Inlägg

vilket sprut är bäst och framförallt billigast då de är lite av ett budget bygge
Jag håller på att bygga en turbo matad b234 på cirkus 500hk
Receptet på motorn är följande
Hx55a
1000cc spridare
Plenum insug
80 mm luftspjäll
Råämneskammar
Portad topp av mig
123 ignition
smidd underdel
9.5:1 kompförhållande
Samt hur lirar sprutet om man skulle koppla 4 extra spridare separat på tryckvakt?

Maskinen kommer köras på etanol

Janneutanb
11 februari 2016 · 7 271 Inlägg

Varför i hela världen vill du ha extraspridare på tryckvakt om du ändå byter sprut?
Vems och ecu master är väl några av dom bättre och billiga.

påsen If your not out of control, your not in control
10 mars 2016 · 686 Inlägg

ECUMaster EMU eller Link G4+ Atom är väl dem två billigaste och troligtvis mest prisvärda.
Går bara göra 6st respektive 4st spridare/tändspolar på dem dock om jag fattat det rätt.

Funderar själv på att eventuellt byta sprut då jag nu kör med ett Link G1 från stenåldern och saknar handkontroll och seriallink för datoruppkoppling och jag funderar isådant fall på något av dessa två sprut.

Motornord säljer G4+ atom för 6895:- och PSIMotor säljer ECUMaster EMU för 7995kr

Någon duktig som kan säga vilket av dessa som är bäst/enklast/säkrast för en 4cyl. turbomaskin?
Man får ju även tänka lite på vilket som är lättast att mappa och var det finns folk som mappar dessa.
Vet att MAXXTuning mappar dem flesta sprut på marknaden så det är ju inga problem om man bor i närheten av Vrigstad.

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
torpis Forummoderator
10 mars 2016 · 10 572 Inlägg

mogge92 skrev:
vilket sprut är bäst och framförallt billigast då de är lite av ett budget bygge
Jag håller på att bygga en turbo matad b234 på cirkus 500hk
Receptet på motorn är följande
Hx55a
1000cc spridare
Plenum insug
80 mm luftspjäll
Råämneskammar
Portad topp av mig
123 ignition
smidd underdel
9.5:1 kompförhållande
Samt hur lirar sprutet om man skulle koppla 4 extra spridare separat på tryckvakt?

Maskinen kommer köras på etanol

Om du byter sprut så behöver du INTE några spridare på tryckvakt. Det är en urusel lösning.

Vilket sprut du väljer spelar ingen roll, det du skall göra är att välja det sprutet som dina kompisar eller närmsta trimfirma pysslar med. Om sen sprutet kostar 20000kr så kommer det ändå BLI BILLIGASTE LÖSNINGEN för dig.  Det är bara så det är.

Påsen vet ;-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
påsen If your not out of control, your not in control
10 mars 2016 · 686 Inlägg

torpis skrev:

mogge92 skrev:
vilket sprut är bäst och framförallt billigast då de är lite av ett budget bygge
Jag håller på att bygga en turbo matad b234 på cirkus 500hk
Receptet på motorn är följande
Hx55a
1000cc spridare
Plenum insug
80 mm luftspjäll
Råämneskammar
Portad topp av mig
123 ignition
smidd underdel
9.5:1 kompförhållande
Samt hur lirar sprutet om man skulle koppla 4 extra spridare separat på tryckvakt?

Maskinen kommer köras på etanol

Om du byter sprut så behöver du INTE några spridare på tryckvakt. Det är en urusel lösning.

Vilket sprut du väljer spelar ingen roll, det du skall göra är att välja det sprutet som dina kompisar eller närmsta trimfirma pysslar med. Om sen sprutet kostar 20000kr så kommer det ändå BLI BILLIGASTE LÖSNINGEN för dig.  Det är bara så det är.

Påsen vet ;-)

Visst är det så Torpis smile

Nu lyckades jag ju förhoppningsvis få tag på en seriallink till mitt gamla sprut så ska testa det först, så nu måste man bara hitta någon som kan hjälpa till med mappning med.

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang