Bremboskivor från Gtech. Omdömme?

InTheWhite
13 februari 2016 · 2 151 Inlägg

Jag har kollat på slitsade Brembo sportbromsskivor från Gtech och undrar om någon har erfarenhet av sådana? Dom skall sitta på min Volvo 945 Classic.

Opel Astra 1,6 16V "Grållen - Grabbens förstabil" (2000)
Volvo S60 "Röda faran - Dotterns förstabil" (2005)
Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen" (1998)
Sebban2
13 februari 2016 · 134 Inlägg

Köpte skivor till min evo 8 hos dom förra året. Väldigt nöjd med både skivor och kundservice!

InTheWhite
13 februari 2016 · 2 151 Inlägg

Låter ju kanon! smile Vad var det för märke på dina skivor?

Xoff Volvo tönt... =)
13 februari 2016 · 2 344 Inlägg

Släng ett mail till pean sweden om du vill ha riktigt bra grejjer, de kan rekomendera till din körstil vad du skall ha...

http://www.peansweden.com/

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
InTheWhite
13 februari 2016 · 2 151 Inlägg

Har faktiskt kollat där också lite, men jag har fastnat lite för Bremboskivorna.

DesignByEmil Grafisk Designer
13 februari 2016 · 220 Inlägg

Körde deras AP satser på min gamla V70, slitsat utförande. Mycket nöjd! Bra bett och bra livslängd, skivorna höll sig kalla efter många hårda inbromsningar smile Kommer satsa på Brembopaketet till min R, mycket för att dom inte har AP till den modellen annars hade jag nog kört på det igen smile

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily
Volvo V70R AWD "Phoenix" (2004)
waaxan
13 februari 2016 · 12 Inlägg

Jag köpte slitsade och borrade Bremboskivor samt EBC Red Stuff belägg runtom från Getech i somras till en utav mina s6plusar. Dem bettar fint och klarar hårda inbromsningar gång på gång. Bra kundservice och snabb leverans så jag kan inget annat än rekommendera dem i alla fall smile

Sebban2
16 februari 2016 · 134 Inlägg

InTheWhite skrev:
Låter ju kanon! smile Vad var det för märke på dina skivor?

Har för mig att det var foster. Klarar iallafall rejält hård körning 😊

Stefan7neson
17 februari 2016 · 394 Inlägg

244racing skrev:
jag köpte sportbromsskivor från England http://www.mtecbrakes.com/brake-discs/v … 12-98.html bra priser

Hej. Jag har kollat lite på de skivorna, fast då till Audi. Hur är dem, verkar det vettig kvalitet? Har du testat deras egna bromsbelägg? isf, dammar de mycket?

Med vänlig hälsning Stefan

Stefan7neson
18 februari 2016 · 394 Inlägg

244racing skrev:
har kört 3000 mil riktigt nöjd.  dammar lite

Var det deras belägg som heter Mintex eller var det EBC?

Stefan7neson
19 februari 2016 · 394 Inlägg

InTheWhite skrev:
Av erfarenhet vet jag att Mintex kan skrika riktigt mycket tyvärr, för det är jäkligt bra belägg annars.

Hej.
Ok, skrikbromsar vill man ju inte ha, så då går de bort.. Vet du nåt om Brembos egna std belägg?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang