VIDEOINSLAG: Bilar sökes till videoinslag!

Brotha11
10 mars 2016 · 21 Inlägg

Hej alla!

Jag driver en bilblogg som heter www.autolyzer.com där jag publicerar diverse artiklar och producerar bilrelaterad media. Har precis återvänt från Genèvemässan och slängt upp en del videomaterial på sajtens YouTube-kanal, men nu när våren står utanför dörren så har jag tänkt producera lite annan typ av material, nämligen recension/testdrive-videor, och för detta så behöver jag såklart bilar att göra videoinslag om! Mer info:

- Videoupplägget kommer vara likt de som subaruwrxfan gör; lite info om bilen, filma exteriör, interiör + en kortare körning. Se exempel: https://www.youtube.com/watch?v=wVtT8WU9LTs

- Videorna vänder sig till en internationell publik och kommer således att vara på engelska.

- Filmning bör ta ca 2-3 timmar.

- Ni måste vara okej med att låta mig köra bilen en kortare sträcka. Självklart får ni åka med sålänge ni inte syns i kameran.

- Ni får självklart full cred (vi kan även slänga med en intervju där ni får berätta om bilen osv)


Sammanfattningsvis så handlar det om en traditionellt bilinslag där jag först filmar exteriör samtidigt som jag drar lite fakta och mina personliga åsikter om utseende osv, sen filmar jag interiör och fortsätter informera tittaren om utrustning osv, för att till sist köra bilen medan jag berättar om bilens köregenskaper osv. Allt detta klipps ihop till ett inslag likt det jag länkat ovan.

Vilka bilar är jag ute efter, och var?

Jag är ute efter bilar som på nåt vis sticker ut - Gammal eller ny spelar egentligen ingen roll så länge bilen är i bra skick och inte är alltför vanlig, så kom gärna med förslag. Jag har såklart vissa bilar som står högre upp på listan än andra, som skulle vara extra spektakulära att få göra ett inslag om. Här är ett urval:

Audi R8/Nissan 370Z/Nissan GTR R35/Porsche (996,997,991)/Ferrari(alla)/Lamborghini(alla)/Ford Mustang(2015-)/Äldre muskelbilar/DMC DeLorean/Subaru,Toyota,Scion(BRZ,GT86,FRS)

Men som sagt, se detta inte som en begränsning - alla förslag är välkomna.

Ju närmare Värmland, desto bättre och lättare för mig att mötas, men för rätt bil/entusiastisk ägare åker jag självklart dit den finns.

Vad vinner du på detta?

För att vara ärlig, inte så mycket alls. Man ska mest se detta som en chans att få "sponsra" mig med en bil, så att jag skall kunna göra ett bra videoinslag med en attraktiv bil. Just nu är detta ett sidoprojekt för mig (som jag självklart dock tar seriöst), och planen är hela tiden kunna producera mer artiklar och videoinslag av hög kvalité. Ekonomisk sett så betalar jag för tvätt av er bil inför filmning, samt bjuder på lunch! (Är bilen någon av de i listan över, så kan jag även kosta på mig att punga ut en överenskommen summa utöver tvätt och lunch. smile )

Hoppas någon nappar! Det är bara att höra av er här eller till haris@autolyzer.com

Ha de!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang