Bmw e90-Baslåda?

ajajajdentogilla
13 mars 2016 · 98 Inlägg

Halloj

Jag har en bmw e90 och tänkte fixa lite bättre ljud i den. Är jädrigt okunnig om ljud men har ett förråd i bakluckan där de vanligtvis är ett extradäck, men i min är det bara tomt. (inte riktigt så stort så man skulle kunna ha ett däck där.)

Mina kompisar som är lite inne i ljud pratar om 12or och 15 basar. Så min fråga är lite allmänt hur man går tillväga...
Köper jag element osv vilket jag nog kan få hjälp av. Sedan drar det till batteriet genom dörrar eller dylikt? Hur får jag det att samspela med stereon? är bakluckan bra placering? även om den blir lite nedsänkt. Kan fixa bilder imorn.

Mvh Vincent

Bassiehof
14 mars 2016 · 1 777 Inlägg

Börja med att beräkna volymen i däckförvaringen och leta upp en subwoofer som vill spela i en så liten volym.

Senast redigerat av Bassiehof (14 mars 2016)

NewLander
28 mars 2016 · 15 Inlägg

Hej igen wink
Snyggast blir helt klart en Fiberglas lösning , mest praktiskt en Spare tyre sub box
Har blivit avråd att uppgradera mellan basen under sätet då "plug and play" i verkligheten betyder "plug and pRay", allt från oönskade bas tone till lättknäckta dyra original förstärkare hmm
En mycket läsvärd forums tråd finns även på e90post den sammanfattar allt!

Lycka till och dela med dig av resultatet! Är som du ser själv intresserad även här smile

Senast redigerat av NewLander (28 mars 2016)

BMW 325i "3.0L N53" (2008)
ajajajdentogilla
28 mars 2016 · 98 Inlägg

NewLander skrev:
Hej igen wink
Snyggast blir helt klart en Fiberglas lösning , mest praktiskt en Spare tyre sub box
Har blivit avråd att uppgradera mellan basen under sätet då "plug and play" i verkligheten betyder "plug and pRay", allt från oönskade bas tone till lättknäckta dyra original förstärkare hmm
En mycket läsvärd forums tråd finns även på e90post den sammanfattar allt!

Lycka till och dela med dig av resultatet! Är som du ser själv intresserad även här smile

Haha halloj! Jag struntade faktiskt i den idén. Jag köpte bara en 12 och körde in längst in i bakluckan. Det är rätt bra tryck i den må jag säga. Vi har ju batteri där bak också så det var schysst att inte behöva dra kablar ända fram... Kan lägga upp bilder på det när jag kommer hem.(söndag)

denna köpte jag! smile
http://www.mds.se/bass72.html

Senast redigerat av ajajajdentogilla (28 mars 2016)

NewLander
28 mars 2016 · 15 Inlägg

En lös låda funkar ju alltid oxå, specielt när man inte har en bil i golf klassen längre. Hur löste du signalkablarna?
En kollega tog från högtalarna i hatthyllan, men snacka om att byta till de under sätena...

BT streaming var viktigt för min del, kan rekommendera Kinivo BTC450 istället för Belkin om du vill behålla basen du får via aux. Riktigt schysst ljudkvalité med mobilen i ficka, speciellt om du kör Android med aptX!

BMW 325i "3.0L N53" (2008)
ajajajdentogilla
29 mars 2016 · 98 Inlägg

NewLander skrev:
En lös låda funkar ju alltid oxå, specielt när man inte har en bil i golf klassen längre. Hur löste du signalkablarna?
En kollega tog från högtalarna i hatthyllan, men snacka om att byta till de under sätena...

BT streaming var viktigt för min del, kan rekommendera Kinivo BTC450 istället för Belkin om du vill behålla basen du får via aux. Riktigt schysst ljudkvalité med mobilen i ficka, speciellt om du kör Android med aptX!

Jag kan säga agt det där var en jävla röra och 2 dars jobb för 3 personer... Haha:) vi köpte nån dosa som skulle överföra signaler från bakhögtalarna. Testade det och misslyckades. Då sa killen på ljudaffären, ni måste ta från fram högtalarna. Då testade vi det med. Misslyckades. Tillslut köpte jag en stereo med bluetooth för 1000 och då blev ju ljudet i högtalarna bättre också. Men antingen var dosan sönder eller så går det inte att ta signaler från varken främre eller bakre högtalarna i våra bmws....sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang