Mäta högnivåsignal? *LÖST*

Fallan Illustratör
4 april 2016 · 826 Inlägg

Tjabba.
Håller på att installera lite nytt åt en polare i hans avensis fr. -00
Idag kom han över så jag skulle kunna se över ISOkablage till hu och när det var dags för provspelning utan steg för att se så allt lirade så får han bara ljud ur v fram. Kliar mig i huvudet och felsöker länge vad jag kan tänkas ha gjort för tabbe men hittar inget.
Till slut hämtar jag en annan hu som jag vet är 100% kry och nu lirar allt utom h fram. Kul....
Utan mera framgång har jag nu själv dragit slutsatsen att h fram är väck för han va osäker på om den ens fungerat innan. Sen måste något vara vajs med högnivån ut fr hans hu.

Tidigare satt hans pjäs (Kenwood KDC-BT55U) i en A6 -02 med stora ljudpaketet, kopplad med adapterkablage och där har allt fungerat felfritt. Tänker att signalen tagits fr lågnivå då kanske? Vet ej hur det ser ut i Audin.

Min fundering är nu om jag på något vis kan utröna vad som är fel och hur jag ev löser detta? Hur mäter jag signalen för att se om det är stendött? Finns det någon medfödd idiotisk inställning på hu'n som kan va boven?

Tack på förhand.

Senast redigerat av Fallan (5 april 2016)

Tänker...
Fallan Illustratör
5 april 2016 · 826 Inlägg

Problem löst.
Polaren va hit igår igen så felsökningen fortsatte. Monterade ner hö dörrsida och kablaget där var mkt riktigt väck. Nu spelade det alltså fram.
Hittade efter en bra stunds letande en funktion under bluetooth källan som är inställd på att bara spela fram som fabriksinställning. Ändrade och vips så funkar allt som det ska.

Tänker...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang