VW Golf 6 LED-strålkastare slocknar

Andreass88
8 april 2016 · 6 Inlägg

Har monterat dit ett par "Light tube" LED-strålkastare på min Golf 6a som inte funkar som dom ska.

Problemet är att när halvljuset är på slocknar LED-ljuset i den ena lyktan efter ett tag och bilen börjar varna för att ett parkeringsljus är paj. Vrider man av ljuset och sätter på det funkar det någon minut igen innan det lägger av igen. Samma sak om man startar om bilen.

Har kollat kontakten och om något annat verkar vara fel men inte hittat något.

Kan det vara glapp nånstans eller är det någon som har nån idé om vad detta kan vara?

Lasse62
8 april 2016 · 292 Inlägg

Gissningsvis ljusövervakningen/CAN Bus som stänger av matningen då systemet tror att lampan är trasig, LED förbrukar mindre ström

Andreass88
8 april 2016 · 6 Inlägg

Lasse62 skrev:
Gissningsvis ljusövervakningen/CAN Bus som stänger av matningen då systemet tror att lampan är trasig, LED förbrukar mindre ström

Dom nya strålkastarna ska vara byggda så att det ska vara rätt resistans så att systemet inte ska känna av att det är nya strålkastare, men det kan man väl inte vara säker på. Får väl bli reklamation i värsta fall och på med originalen igen.

Cupra_
8 april 2016 ·

Jag skulle reklamera för jag tycker det låter som om motståndet inte gör sitt jobb. Jag har själv eftermarknadslyktor så jag vet vilken skitkvalite det kan vara på dem,hur dyra de än är...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang