Kostnad för arbete xenonkonvertering?

V_m90
11 april 2016 · 17 Inlägg

Hej!
Undrar om ni vet ca priset för att byta till xenon hos en mindre verkstad om man själv har xenon kittet? Mellan tummen och pekfingret.

Sedan undrar jag om 8000k ger sämre ljus än 6000k och 4700k.

Sista frågan: Hur är biltemas xenon look alike (Mega blue)? Har de blivit bättre på sistone?


Tacksam för svar

Senast redigerat av V_m90 (11 april 2016)

Mack Forum- och sitemoderator
12 april 2016 · 26 133 Inlägg

Du kan väl åtmindstone säga vad för bil du har?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
V_m90
12 april 2016 · 17 Inlägg

Mack skrev:
Du kan väl åtmindstone säga vad för bil du har?

En V70N 05a smile

Mew
12 april 2016 · 2 156 Inlägg

8000k get inte bra ljus alls. 6000k ger bättre, men 4700k ger absolut bäst ljus av de alternativ du lagt fram.
Sedan hoppas jag att du är medveten om att en xenonkonvertering inte är laglig, och inte kommer gå igenom besiktningen? Om det nu inte är en originalkonvertering med alla tillhörande detaljer/reggning.

V_m90
12 april 2016 · 17 Inlägg

Mew skrev:
8000k get inte bra ljus alls. 6000k ger bättre, men 4700k ger absolut bäst ljus av de alternativ du lagt fram.
Sedan hoppas jag att du är medveten om att en xenonkonvertering inte är laglig, och inte kommer gå igenom besiktningen? Om det nu inte är en originalkonvertering med alla tillhörande detaljer/reggning.

Tack för sitt svar. Att den är olaglig visste jag faktist inte om, det jag visste var att den inte kan gå igenom besiktningen om besiktningsmannen är sur. Kan polisen alltås stoppa någon som har xenon konvert?

Vad tycker du om biltemas Mega blue xenon look?

Mack Forum- och sitemoderator
12 april 2016 · 26 133 Inlägg

V_m90 skrev:

Mew skrev:
8000k get inte bra ljus alls. 6000k ger bättre, men 4700k ger absolut bäst ljus av de alternativ du lagt fram.
Sedan hoppas jag att du är medveten om att en xenonkonvertering inte är laglig, och inte kommer gå igenom besiktningen? Om det nu inte är en originalkonvertering med alla tillhörande detaljer/reggning.

Tack för sitt svar. Att den är olaglig visste jag faktist inte om, det jag visste var att den inte kan gå igenom besiktningen om besiktningsmannen är sur. Kan polisen alltås stoppa någon som har xenon konvert?

Vad tycker du om biltemas Mega blue xenon look?

Jo det är ju som därför besiktningsmannen kan säga stopp och belägg just för att det är olagligt.
De gör ju liksom inte det för att vara elaka..även om många tror så är fallet.

Personligen ger jag inte så mycket för Mega Blue. Har provat dom och blev inte imponerad.
De enda som imponerat på mig hittills är en typ som heter Ledson Xenonlook 12V. Finns lite här och var att köpa.
Lite väl blåa i början, kostar en slant men blir lite bättre med tiden.
Dock är själva kraften på ljuset sämre än en vanlig standard halogenlampa men..vad gör man inte i dagens samhälle för att vara lite fin så där..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
V_m90
12 april 2016 · 17 Inlägg

Mack skrev:

V_m90 skrev:

Mew skrev:
8000k get inte bra ljus alls. 6000k ger bättre, men 4700k ger absolut bäst ljus av de alternativ du lagt fram.
Sedan hoppas jag att du är medveten om att en xenonkonvertering inte är laglig, och inte kommer gå igenom besiktningen? Om det nu inte är en originalkonvertering med alla tillhörande detaljer/reggning.

Tack för sitt svar. Att den är olaglig visste jag faktist inte om, det jag visste var att den inte kan gå igenom besiktningen om besiktningsmannen är sur. Kan polisen alltås stoppa någon som har xenon konvert?

Vad tycker du om biltemas Mega blue xenon look?

Jo det är ju som därför besiktningsmannen kan säga stopp och belägg just för att det är olagligt.
De gör ju liksom inte det för att vara elaka..även om många tror så är fallet.

Personligen ger jag inte så mycket för Mega Blue. Har provat dom och blev inte imponerad.
De enda som imponerat på mig hittills är en typ som heter Ledson Xenonlook 12V. Finns lite här och var att köpa.
Lite väl blåa i början, kostar en slant men blir lite bättre med tiden.
Dock är själva kraften på ljuset sämre än en vanlig standard halogenlampa men..vad gör man inte i dagens samhälle för att vara lite fin så där..

Aha, tack för infon och tipset.

Har du provat xenonunkungens xenon look?

Och på tal om biltemas Mega blue, ahr du provat deras premium?

spillolja
12 april 2016 · 4 020 Inlägg

personligen tycker jag att 3000k är bäst vartfall i extraljus

10000k upplever jag bländningar från vägskyltar

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang