Jänkare från 90-talet med 3.8 TBI V6 köpråd

VarvaDiesel
22 april 2016 · 18 Inlägg

Tjenare! har fått ett stort intresse för jänkare och kollar lite gran vad som finns under 20k. Vad jag har hittat är då Pontiac Bonneville sse och Buick Park Avenue båda med 3.8 liters v6:or och direktinsprut.

Vad jag undrar är vilken som helt enkelt är bäst utav dom här två. Pontiacen har ju mer lull lull och massa onödig elektronikskit medans buicken kör mer på det vanliga och rattväxel.

Vad för förbrukning har dessa vagnar? litern?

Tacksam för svar smile

Arly165 Bakhjulsdriven
22 april 2016 · 335 Inlägg

Tittar du på park avenue så skulle jag hellre rekommendera Roadmaster Sedan, då får du en fullsize med en go 5,7L V8. Dock svårt kanske att hitta en under 20k..

Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
VarvaDiesel
23 april 2016 · 18 Inlägg

Jodå V8:an är ju ett annat ljud och karaktär men jag tror att sådan blir lite väl dyr att äga. Buick Park Avenue är väl ändå ett skapligt alternativ:P

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 april 2016 · 14 056 Inlägg

VarvaDiesel skrev:
Jodå V8:an är ju ett annat ljud och karaktär men jag tror att sådan blir lite väl dyr att äga. Buick Park Avenue är väl ändå ett skapligt alternativ:P

TBI är förgasarinsprutning om du inte visste det. Riktig insprutning heter TPI. Jag skulle alla dagar i veckan köpa en 5,7 liters TPI-åtta! Men det är ju min åsikt.
TBI har jag på Vanen som är en 88:a medans det sitter TPI på Vetten som är en 86:a.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
VarvaDiesel
23 april 2016 · 18 Inlägg

Jaha, det är bara centralinsprut i de. Är det stor skillnad i förbrukning på TBI och TPI. Jag har inte haft någon jänkare innan så kan väl lika gärna börja lite lågt och jobba mig upp.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 april 2016 · 14 056 Inlägg

VarvaDiesel skrev:
Jaha, det är bara centralinsprut i de. Är det stor skillnad i förbrukning på TBI och TPI. Jag har inte haft någon jänkare innan så kan väl lika gärna börja lite lågt och jobba mig upp.

Det är ju lite olika körstilar på en van och en vette så det är lite svårt att säga men tror inte det skiljer så himla mycket.

Jo, ta dig inte vatten över huvudet känn dig fram. Det är väl hyffsat drag i en V6:a men känslan av att ha en V8:a under huven är skön. Dom modellerna du skriver om är väl kanske framhjulsdrivna? Jag vet så lite om dessa 90-talare och framåt. Jag brukar säga att "Riktiga bilar driver bak"!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
VarvaDiesel
23 april 2016 · 18 Inlägg

Jajamen dom båda har drivningen på framhjulen. Fast jag tycker inte det spelar någon roll då man svävar fram i sådan bil och inte mycket för å leka med då kan man lika gärna köpa sig något annat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang