Köpråd, förstabil

Jokabsson
15 april 2016 · 1 172 Inlägg

Nordea skrev:

Aquilla skrev:
Volvo 740 är den ultimata o roligaste första bilen så du lär dig köra bil o allt ej kostar skjortan om det går snett.

spillolja skrev:
http://www.blocket.se/osby/Renault_Cio_1_8_16v_138Kw_66133126.htm?ca=22&w=3

haha hur fick ni in detta i TS beskrivning..

"Vill ha en hyfsat sportig bil med körglädje och driftsäkerhet för en relativt billig peng eftersom jag fortfarande studerar."

Bakhjulsdrift = sportig

Källa: Volvo of Sweden
roll

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
fillevoss
15 april 2016 · 20 Inlägg

Adde? big_smile I vilket fall, BMW är roliga bilar men det finns relativt mycket som kan gå fel med dem, infästningar i bakvagnen (värst på 323/328 e46) och kylarsystemet (vattenpump, termostat, kylare och slangar) är t.ex någonting se till att det är i gott skick. Vid köp bör man t.ex kolla efter oljeläckage, glapp i styrning, dunk från bakvagnen, rost, vibrationer osv. Delarna är billiga om man köper från tyskland och det behöver inte bli så dyrt med reparationer om man skruvar själv, alternativt så får man lämna in bilen på någon mindre verkstad som inte tar hutlösa priser. Håller man bilen i bra skick så är det dösäkra motorer som är jäkligt mjuka och härliga.

Senast redigerat av fillevoss (15 april 2016)

SportPilot Ubåtsingenjör
16 april 2016 · 7 218 Inlägg

Nordea skrev:

Aquilla skrev:
Volvo 740 är den ultimata o roligaste första bilen så du lär dig köra bil o allt ej kostar skjortan om det går snett.

spillolja skrev:
http://www.blocket.se/osby/Renault_Cio_1_8_16v_138Kw_66133126.htm?ca=22&w=3

haha hur fick ni in detta i TS beskrivning..

"Vill ha en hyfsat sportig bil med körglädje och driftsäkerhet för en relativt billig peng eftersom jag fortfarande studerar."

clion är ju ett bra tips ! En snabb liten hot hatch

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Sjostenen
16 april 2016 · 98 Inlägg

fillevoss skrev:
Adde? big_smile I vilket fall, BMW är roliga bilar men det finns relativt mycket som kan gå fel med dem, infästningar i bakvagnen (värst på 323/328 e46) och kylarsystemet (vattenpump, termostat, kylare och slangar) är t.ex någonting se till att det är i gott skick. Vid köp bör man t.ex kolla efter oljeläckage, glapp i styrning, dunk från bakvagnen, rost, vibrationer osv. Delarna är billiga om man köper från tyskland och det behöver inte bli så dyrt med reparationer om man skruvar själv, alternativt så får man lämna in bilen på någon mindre verkstad som inte tar hutlösa priser. Håller man bilen i bra skick så är det dösäkra motorer som är jäkligt mjuka och härliga.

Precis, tjena fille! Aa känns som att de flesta bilar har grejer man bör vara uppmärksam på! Bilen jag var inne på att köpa blev såld innan jag han kolla på den så det var ju lite synd... Men ska fortsätta leta bil!

Clio är inte riktigt min stil på bil även om den säkert kan vara rolig att köra, prioriterar utseende ganska högt och gillar inte riktigt den stilen på bil.

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
spillolja
16 april 2016 · 4 014 Inlägg

Då lyckas jag inte lura på er en Renault-djävel

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Sjostenen
16 april 2016 · 98 Inlägg

spillolja skrev:
Då lyckas jag inte lura på er en Renault-djävel

smile

Haha Nää tyvärr, väntar bara på nån trevlig bil att komma ut på blocket nu!

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Sjostenen
18 april 2016 · 98 Inlägg

Om någon har en bil ni vill sälja så är ni välkomna med förslag i PM! smile

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Ingooo
19 april 2016 · 167 Inlägg

Opel Vectra 2.0T är en bra och prisvärd bil. Rivig motor på 175 hk original, bra rostskydd. Rejäla utrymmen. Betydligt bättre än systerbilen Saab 9-3 enl mig men designen lite tråkigare både in- och utvändigt.

Sjostenen
24 april 2016 · 98 Inlägg

Bil införskaffad, bilder kommer upp i min profil om några dagar:)

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Nordea
24 april 2016 · 27 Inlägg

Grattis till din fina BMW...big_smilebig_smilebig_smile

Sjostenen
24 april 2016 · 98 Inlägg

Nordea skrev:
Grattis till din fina BMW...big_smilebig_smilebig_smile

Köpte en saab ju haha, 9-3:a aero från "Gurra001". Men tack ändå haha

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Nordea
24 april 2016 · 27 Inlägg

Den röda?
Skaplig första bil..270hk..
kör lugnt nu...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang