Volvo V70 2002 elstol

two40 Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
26 april 2016 · 179 Inlägg

Tjena hejsan.

Jag har precis införskaffat mig en volvo v70 2002a och i bilen satt det en elstol som inte fungerar.

Jag har kollat säkringen och den är hel och sen började jag fundera på om det är fel stol till bilen för den skiljer sig lite mot passargerarstolen.

under förarstolen så hittade jag två st kontakstycken som var inkopplade. På bilden jag har lagt upp så har dom runda ringarna inkopplade kontakstycken på bilen men ska det inte sitta något på den fyrkantiga inramningen?

Jag kan koppla in själv om någon bara säger vad som behöver ström och inte ström.

Vore tacksam över svar då jag måste få fram stolen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/10/9779/9779-2aeebce39d5cc3e2ebea35aa6a7f52cf_tn.jpg

mvh

Lenny

Opel Vectra GT "Vectran" (1992)
BMW 540IA (2000)
jaka54
26 april 2016 · 5 682 Inlägg

Hej!
Har du krockkudde i stolen?
Lite farligt att experimentera med sådana grejer. Jag skulle först kolla ett elschema innan jag börjar lossa en massa sladdar i stolen. Hur ser det ut under passagerarstolen? Är det inte inkopplat på samma sätt där?
Haynes säljer meckarböcker liksom Bentely books  om man vill ha lite utförligare beskrivningar eller hör med Volvo.

two40 Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
26 april 2016 · 179 Inlägg

Höger sidan är en vanlig manuell stol. därför tror jag att dom har satt i en annan stol. och ja, det är krockkudde i stolen. Har redan tagit ut kontakten och satt i den igen wink

Opel Vectra GT "Vectran" (1992)
BMW 540IA (2000)
Christian S
27 april 2016 · 4 815 Inlägg

two40 skrev:
Höger sidan är en vanlig manuell stol. därför tror jag att dom har satt i en annan stol.

det är ju långt ifrån alla som har elstol på båda sidorna utan vanligast är att det enbara är elstol på förarsidan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang