Volvo 244-91 med B230FK block Vill inte starta

ArneDeRussian
19 april 2016 · 59 Inlägg

Japp jag har fått i motorn och allt. Men när jag väl ska starta den vill den inte riktigt starta. Den tänder på startgas och tänder ibland på bensin. Men den vill inte hålla sig riktigt vid liv på bensinen. Jag har testat byt bränsle relä till ett nytt men då bara låter bara reläet som en borrmaskin. Jag gissar på att det är något med bränsle sidan som krånglar.
Nu har jag hållit på så mycket med felsökning så jag kan typ testa allt.

Volvo 142 "B20b" (1970)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 april 2016 · 4 917 Inlägg

För lite info ..
Vad har gjorts ?
Vad är frågan ?
Går det att tvångsköra bränslepumpen?
Men gissningsvis fel på pumpen eller kabeln till den skadad..
Reläet låter eftersom den inte får rätt spänning och därför inte kan dra ordentligt..
Kanske jordfel..

Senast redigerat av tommen1 (19 april 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
ArneDeRussian
28 april 2016 · 59 Inlägg

Nu har jag faktisk löst det mesta. Problemet nu är att den går dåligt. Lambdalampan lyser nu bara men den startar varje gång. Har byt lambdasond så jag tror det är luftmassemätare som är dålig kan det vara det?

Volvo 142 "B20b" (1970)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
28 april 2016 · 3 730 Inlägg

ArneDeRussian skrev:
Nu har jag faktisk löst det mesta. Problemet nu är att den går dåligt. Lambdalampan lyser nu bara men den startar varje gång. Har byt lambdasond så jag tror det är luftmassemätare som är dålig kan det vara det?

Kolla felkoder

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
ArneDeRussian
28 april 2016 · 59 Inlägg

DiwraZ skrev:

ArneDeRussian skrev:
Nu har jag faktisk löst det mesta. Problemet nu är att den går dåligt. Lambdalampan lyser nu bara men den startar varje gång. Har byt lambdasond så jag tror det är luftmassemätare som är dålig kan det vara det?

Kolla felkoder

Japp får göra det. För då vet man väl om det är fel på luftmassemätaren eller lambdasonden?

Volvo 142 "B20b" (1970)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
28 april 2016 · 3 730 Inlägg

ArneDeRussian skrev:

DiwraZ skrev:

ArneDeRussian skrev:
Nu har jag faktisk löst det mesta. Problemet nu är att den går dåligt. Lambdalampan lyser nu bara men den startar varje gång. Har byt lambdasond så jag tror det är luftmassemätare som är dålig kan det vara det?

Kolla felkoder

Japp får göra det. För då vet man väl om det är fel på luftmassemätaren eller lambdasonden?

Ja, eller något annat

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang