Lågnivå - skillnad på håll?

Fr0zenFr0g
14 april 2016 · 38 Inlägg

Man ska absolut INTE använda den kabeln som remote!

Danne_485
14 april 2016 · 687 Inlägg

Fr0zenFr0g skrev:
Man ska absolut INTE använda den kabeln som remote!

?

Fr0zenFr0g
16 april 2016 · 38 Inlägg

Danne_485 skrev:

Fr0zenFr0g skrev:
Man ska absolut INTE använda den kabeln som remote!

?

Den kabeln som finns i BT kablarna ska man om möjligt inte använda som remote då den ligger så nära och längsmed signalen = lätt att störningar uppstår. Du kan ju prova att koppla stegets remote direkt till + och koppla ur "remoten"  framifrån (koppla ur båda ändarna) och kolla om det hjälper smile
Om det inte hjälper så kan du pröva koppla "remotekabeln" (extrakabeln i BT kablarna) till - på steget och plåt höljet på stereon
Hoppas du får till det då kablarna ska vara av bra kvalite

Danne_485
16 april 2016 · 687 Inlägg

Fr0zenFr0g skrev:

Danne_485 skrev:

Fr0zenFr0g skrev:
Man ska absolut INTE använda den kabeln som remote!

?

Den kabeln som finns i BT kablarna ska man om möjligt inte använda som remote då den ligger så nära och längsmed signalen = lätt att störningar uppstår. Du kan ju prova att koppla stegets remote direkt till + och koppla ur "remoten"  framifrån (koppla ur båda ändarna) och kolla om det hjälper smile
Om det inte hjälper så kan du pröva koppla "remotekabeln" (extrakabeln i BT kablarna) till - på steget och plåt höljet på stereon
Hoppas du får till det då kablarna ska vara av bra kvalite

Frågade dem specifikt på BRL ifall det skulle bli problem med remoten när den gick ihop med lågnivån men de sa att det absolut inte skulle vara några problem pga bra avskärmning osv. Vore ju även konstigt att de ens konstrueras så om det såpass lätt ger problem i anläggningen. Men men, man slutar ju aldrig förundras över saker så det kanske är kass ändå. smile

Ja, jag skulle kunna testa att köra den ena BT-kabelns remote som jord för stereon och se om det hjälper. Skall testa imorgon ifall det blir fint väder. smile

Om jag kopplar stegets remote till plus så är steget alltid igång eller?

Mvh
Daniel

Fr0zenFr0g
28 april 2016 · 38 Inlägg

Danne_485 skrev:

Fr0zenFr0g skrev:

Danne_485 skrev:

?

Den kabeln som finns i BT kablarna ska man om möjligt inte använda som remote då den ligger så nära och längsmed signalen = lätt att störningar uppstår. Du kan ju prova att koppla stegets remote direkt till + och koppla ur "remoten"  framifrån (koppla ur båda ändarna) och kolla om det hjälper smile
Om det inte hjälper så kan du pröva koppla "remotekabeln" (extrakabeln i BT kablarna) till - på steget och plåt höljet på stereon
Hoppas du får till det då kablarna ska vara av bra kvalite

Frågade dem specifikt på BRL ifall det skulle bli problem med remoten när den gick ihop med lågnivån men de sa att det absolut inte skulle vara några problem pga bra avskärmning osv. Vore ju även konstigt att de ens konstrueras så om det såpass lätt ger problem i anläggningen. Men men, man slutar ju aldrig förundras över saker så det kanske är kass ändå. smile

Ja, jag skulle kunna testa att köra den ena BT-kabelns remote som jord för stereon och se om det hjälper. Skall testa imorgon ifall det blir fint väder. smile

Om jag kopplar stegets remote till plus så är steget alltid igång eller?

Mvh
Daniel

Alla säljare som jag pratat med säger att det är okej, men de som tillverkar tex Amega, Genesis och de som kan sin sak hävdar att man inte får ha dem tillsammans så.
Om man kopplar det till + så är det alltid på men är ett bra sätt för att felsöka.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang