Vart sitter kupéfiltret i en Renault Mégane II 06 halvkombi

-Roger-
10 oktober 2009 · 12 Inlägg

Tjenna
Jo det är så att jag undrar vart kupéfiltret sitter i en Renault Mégane II 06 halvkombi?
Tacksam för svar:)

TimBerggren
10 oktober 2009 · 23 Inlägg

kolla i instruktionsboken:)

Made in Sweden
-Roger-
10 oktober 2009 · 12 Inlägg

Tim_9-3 skrev:
kolla i instruktionsboken:)

Finns inte illustrerat eller beskrivet:)

Bagarn
10 oktober 2009 · 689 Inlägg

Renault har under handsfacket eller under plasten för torkararmarna, har för mig de är de första på dom nyare modellerna..

-Roger-
10 oktober 2009 · 12 Inlägg

Bagarn skrev:
Renault har under handsfacket eller under plasten för torkararmarna, har för mig de är de första på dom nyare modellerna..

Japp har hittat det, man tar bort en plastlucka under handskfacket på vänster sida.

Men det är oerhört svårt att ta ut, det ska liksom dras ut från vänster till höger, men handskfackets underdel sitter i vägen, får ut ungefär halva filtret sen tar det stop. Hur ska man göra nu, måste jag skruva bort handskfacket eller kan man gå runt det problemet?sad

twin_cam Smålänning
10 oktober 2009 · 7 877 Inlägg

du får skruva loss hanskfacket. Brukar vara rätt smidigt

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
-Roger-
10 oktober 2009 · 12 Inlägg

twin_cam skrev:
du får skruva loss hanskfacket. Brukar vara rätt smidigt

Okej, men måste jag då avaktivera airbagen på passagerarsidan eller tillomed koppla ur batteriet, så inte airbagen råkar utlösas vill säga?

Bagarn
10 oktober 2009 · 689 Inlägg

du har väl köpt en nytt filter? köper man på mekonomen eller orginal så finns de beskrivning på insidan av kartongen.. ett tips!

-Roger-
13 oktober 2009 · 12 Inlägg

Bagarn skrev:
du har väl köpt en nytt filter? köper man på mekonomen eller orginal så finns de beskrivning på insidan av kartongen.. ett tips!

Jo det har jag, på mekonomen, men det står inget.
Tack för dina rådsmile

Bagarn
13 oktober 2009 · 689 Inlägg

-Roger- skrev:

Bagarn skrev:
du har väl köpt en nytt filter? köper man på mekonomen eller orginal så finns de beskrivning på insidan av kartongen.. ett tips!

Jo det har jag, på mekonomen, men det står inget.
Tack för dina rådsmile

Vad är de för märke på filtret?
Antingen så ligger de en beskrivning i eller så får man riva sönder kartongen då de finns bilder på insidan (av någon smart anledning lol )

-Roger-
13 oktober 2009 · 12 Inlägg

Bagarn skrev:

-Roger- skrev:

Bagarn skrev:
du har väl köpt en nytt filter? köper man på mekonomen eller orginal så finns de beskrivning på insidan av kartongen.. ett tips!

Jo det har jag, på mekonomen, men det står inget.
Tack för dina rådsmile

Vad är de för märke på filtret?
Antingen så ligger de en beskrivning i eller så får man riva sönder kartongen då de finns bilder på insidan (av någon smart anledning lol )

Märket är "Mahle". Fanns ingen beskrivning dock:(
Hur kommer det sig att du vet så mycket om renault megane? Har du erfarenheter kring dessa bilar:) om så är fallet så är det nyttigt vettu;)

Bagarn
15 oktober 2009 · 689 Inlägg

-Roger- skrev:

Bagarn skrev:

-Roger- skrev:

Jo det har jag, på mekonomen, men det står inget.
Tack för dina rådsmile

Vad är de för märke på filtret?
Antingen så ligger de en beskrivning i eller så får man riva sönder kartongen då de finns bilder på insidan (av någon smart anledning lol )

Märket är "Mahle". Fanns ingen beskrivning dock:(
Hur kommer det sig att du vet så mycket om renault megane? Har du erfarenheter kring dessa bilar:) om så är fallet så är det nyttigt vettu;)

Fått in en del renault då de är rätt mycket problem med dom tongue

jke
5 maj 2016 · 1 Inlägg

Hej!
Detta är en äldre tråd, men den kommer upp om man söker på Megane och kupéfilter.

Det är kanske olika på olika bilar men på min sitter kupéfiltret *bakom* handskfacket.
Man ser filtret med ögat om man lägger sig på magen och kryper in under... längst fram på passagerarsidan.

Filtret finns för 270:- på Biltema och man ska "knäcka" filtret för att jokka in det längst fram. Det är knöligt och trångt, men om man sliter försiktigt kan man rycka loss en del av fläktsystemet och på så vis komma åt att ta ut filtret.

Jag har bilder på detta, men jag vet inte om det går att ladda upp bilder...

Bilderna kommer lite i fel ordning, men jag hoppas att de ska vara till hjälp i alla fall.


http://syscare.se/files/filter1.JPG

http://syscare.se/files/filter2.JPG

http://syscare.se/files/filter3.JPG

Senast redigerat av jke (5 maj 2016)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang