Hjälp Isolerningsmattor

Douglas_Karlsson
7 maj 2016 · 4 Inlägg

Jag har köpt en (skitbillig) A-traktor som är en Volvo 740 från 1988 av en gammal Varvägare som hade köpt den av nån snubbe från Lysekil. Traktorn hade nästan inga problem förutom att den var väldigt fult spacklad så jag köpte den.

Jag tog och spacklade och målade om den så att den blev fin och när allt är färdigt tar jag några fina bilder så att jag kan lägga ut den på blocket. Men då märker jag att det har samlats vatten bakom sätena,då så tar jag och trycker på golvmattorna och hör ett sunkigt och segt plaskljud. Tar bort dem blå fina mattorna och känner på isoleringen,fuktig. Jag tar bort den tjocka mattan och under sidan av den är helt blöt. Mattan som sitter fast i golvet under den är helt möglig så jag tar och river bort den och under sista mattan hittar jag till och med ett rostigt hål.
Någon som har ägt Volvon innan har lagat hålet med skruv och plåt från undersidan. Och med ett bankelibank med en hammare så kommer hela golvet ner. Antagligen så har det inte varit tillräckligt tätt så att slask med salt har nog kommit in vid hålet och rostat hela golvet. Allting ska svetsas ihop och lagas på nytt.

Men problemet är att jag inte vet vilka isoleringsmattor jag ska köpa för jag har ingen koll på storlek och sånt.
De gamla går inte att använda för att dem har varit genomblöta och möglat.

skulle nån veta vilka man ska köpa och storlek och sånt så skulle det vara skitsnällt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218186/218186-4ce0acbdee5322978c75d84483f3ab1c.jpg    bild på hål

Senast redigerat av Dogge_kallkorv (7 maj 2016)

stuprännerör=avgasrör
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang