Coilovers vs sänkfjädrar

Simoon96
1 april 2016 · 6 Inlägg

Tjena!

Har nyss skaffat mig en Passat 3BG V5 highline och behöver bli av med lite av "gubbstuket". Tänkte att ett bra första steg kan vara en sänkning, men då återstår frågan om man skall ha coilovers eller sänkfjädrar?
Vill ha en lite lägre stance men helst inte förstöra komforten för mycket... Eftersom det är en relativt billig bil är jag heller inte jättesugen på att spendera allt för mycket pengar. Så vad passar bäst? Någon som har erfarenhet av sänkfjädrar/coilovers på passat?

Simoon96
10 maj 2016 · 6 Inlägg

Ingen som har nån erfarenhet? Hittade en vägghållingssats med sänkfjädrar och dämpare som sänker 60/40 från TA technix, är det nåt att ha? Någon som testat?

SportPilot Ubåtsingenjör
10 maj 2016 · 7 229 Inlägg

Hade kört på den väghållningssatsen du hittade, billiga coilovers är ingen höjdare att åka på för hårda för att åka bekvämt och för mjuka för att åka fort

Med det kittet du hittat så kommer du inte förlora någon komfort alls nästan. Jag kör med detta på min bil :https://www.billiga-coilovers.se/shop/eibach-b12-pro-kit-vaghaallningssats-6863c1.html

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Simoon96
10 maj 2016 · 6 Inlägg

Okej, tack för input! Var det jag var inne på, vill ha lite komfort kvar eftersom bilen går relativt mkt långa sträckor... wink

SportPilot Ubåtsingenjör
10 maj 2016 · 7 229 Inlägg

Simoon96 skrev:
Okej, tack för input! Var det jag var inne på, vill ha lite komfort kvar eftersom bilen går relativt mkt långa sträckor... wink

skippa coilovers då smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang