Innerbelysning slutar inte lysa: passat-98

printern
11 maj 2016 · 20 Inlägg

Hej.

Har något problem med passaten där innerbelysningen inte slutar lysa även om man har stängt dörrarna. Väntar man 10-15 min så släcks det automatiskt.
Har även felet att någonting ligger och tar ström, så en natt med batteriet inkopplat så är det tomt.
Förmodligen har dessa 2 problem någonting med varandra att göra.

Jag har läst att vissa inte får igång deras belysning pga boxen under förarstolen, men det kan väl inte vara så i detta fallet?

Har även problem med centrallås/låskista på förardörr, och elhiss på höger bakdörr.
Känns inte heller som att det ska ha något med det att göra, eller?

Någon med kunskap?

Senast redigerat av printern (11 maj 2016)

ehedman
11 maj 2016 · 1 966 Inlägg

Hmm, är det bara jag eller verkar det inte som att alla fel pekar på förardörren?
Bara spånar lite nu...

Innerbelysningen släcks inte - sitter väl nån givare på dörren
Något drar ström - kabelbrott i dörren?
Centrallås - manövreras från förardörr
Elhiss trasig - kan vara nån vajer eller plastbussning som gått sönder i bakdörren, eller om du har huvudmanöverdonet placerat i förardörren kan det vara där det är fel

printern
11 maj 2016 · 20 Inlägg

ehedman skrev:
Hmm, är det bara jag eller verkar det inte som att alla fel pekar på förardörren?
Bara spånar lite nu...

Innerbelysningen släcks inte - sitter väl nån givare på dörren
Något drar ström - kabelbrott i dörren?
Centrallås - manövreras från förardörr
Elhiss trasig - kan vara nån vajer eller plastbussning som gått sönder i bakdörren, eller om du har huvudmanöverdonet placerat i förardörren kan det vara där det är fel

Centrallåset i förardörren fungerar, men inte varje gång. Låskistan verkar vara trasig då det inte finns något motstånd, och det går därför inte att öppna dörren utan el, man måste därför öppna på passagerar dörren.

Om man försöker sänka fönstret på höger bakdörr så klickar det i dörren, men ingen ruta åker ner. Även belysningen är trasig i den dörren, kabelbrott eller trasig elhiss.. Eller något helt annat.

Oftast låser inte alla dörrar upp när man använder centrallåset, så man får därför trycka på "lås upp" knappen på förardörren, eller vrida på nyckeln i tändningslåset.

El är trubbel sad

ehedman
11 maj 2016 · 1 966 Inlägg

Låter som det är dags att ta fram smörkniven och riva dörrsidorna, sen jaga kabelbrott och jordfel med multimetern. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang