Startproblem Ford Galaxy -05

Mafisen
13 maj 2016 · 10 Inlägg

Idag ringde min sambo mig och berättade att bilen dog ett par sekunder under körning. Blev såklart fundersam men hon kunde fortsätta köra dit hon skulle. Sedan satte jag in ett nytt batteri i bilen då vi använt vårt husvagnsbatteri under vintern. Jag provade att starta bilen 5 gånger och det tände direkt och den gick igång. När sambon slutade jobbet tog hon bilen den korta sträckan till fritids för att hämta grabben. När hon kom ut gick det inte att starta bilen. Inget hände eller lät när hon vred runt nyckeln. Alla lampor tänds och allt är som det ska förutom att det är helt dött när man försöker starta. Inget klick från startmotorn. Ingenting.

Det går inte att starta den med startkablar. Det går inte att knuffa igång den. Det går inte att bogsera igång den.

Vad kan vara fel? Nån jag pratat med som är duktig på el tror tändplattan. Nån annan som är duktig på att meka sa att kamkedjan nog gått av! Men det har jag svårt att tro på då bilen startat och gått efter den dog under körning.

Nån som har något förslag?

Tack på förhand för hjälpen.

Senast redigerat av Mafisen (13 maj 2016)

Mafisen
13 maj 2016 · 10 Inlägg

Jag kanske postade i fel forum. Gör en tråd på rätt ställe så kanske mod kan radera denna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang