Dpf delete, hur gör jag?

Ruggas
13 maj 2016 · 82 Inlägg

Mitt partikelfilter har börjat krångla, så jag går i tankarna att, plugga egr ventilen, och rensa partikel filtret, men jag undrar hur jag lättast kan rensa urfiltret, går bilen köra direkt efter filtret är urgrövt och egren pluggad? Tönkte så att jag kan köra till firman som ska mappa bilen.?

Pontiac Firebird trans am "Project Bandit" (2001)
torpis Forummoderator
13 maj 2016 · 10 572 Inlägg

Det borde funka. Har du långt att åka?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Ruggas
13 maj 2016 · 82 Inlägg

Ljungby till Helsingborg.

Pontiac Firebird trans am "Project Bandit" (2001)
Janneutanb
13 maj 2016 · 7 271 Inlägg

Jag körde 100 mil före optimering utan några felkoder.

Ruggas
15 maj 2016 · 82 Inlägg

en annan fråga när jag ändå har en tråd öppen,  hur gör jag bäst för att koppla bort egr systemet och plugga det?
det sitter ju ett rör mellan spjällhuset och insuget som huserar själva ventilen, sen antar jag att man blockerar vägen  in till ventilen med en täckbricka så att avgaserna inte kan strömma in i luftflödet, eller jag är helt ute och cyklar?
men om det är så, behöver jag på något vis också koppla ur själva ventilen så den inte längre öppnas?
har sett videos där de elektroniskt mappat bort ventilen så att den bara håller sig stängd? finns det någon som gör det i södra Sverige?

Pontiac Firebird trans am "Project Bandit" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang