Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

marcus80 Sir
5 maj 2016 · 935 Inlägg

Goffen skrev:
Nått kroniskt eller?

Dom vet inte. Läkarna hittar inga fel. Jag tror det har med att det är utslitet pga sport på elitnivå i många år.

Öronproppar så använder jag både gula mjuka och headsetet till Samsung, har aldrig haft bekymmer med att de ramlar ut.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Zwudda Refined
5 maj 2016 · 1 770 Inlägg

Är det många här som även åker moped? I nostalgiskt syfte tänker jag på nu.
De senaste åren har jag börjat åka land och rike runt för att åka mopedrallyn, så fruktansvärt kul smile
Här är iallafall en av mina som jag oftast åker rally på smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/28/27308/27308-dab1ee1b52fc044a516ef8ba062a9fac.jpg

Goffen Administratör
5 maj 2016 · 2 974 Inlägg

Jag är ingen expert men det där ser inte ut som en mopedmotor vattenkyld?

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Power-krille
5 maj 2016 · 672 Inlägg

Zwudda skrev:
Är det många här som även åker moped? I nostalgiskt syfte tänker jag på nu.
De senaste åren har jag börjat åka land och rike runt för att åka mopedrallyn, så fruktansvärt kul smile
Här är iallafall en av mina som jag oftast åker rally på smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/28/27308/27308-dab1ee1b52fc044a516ef8ba062a9fac.jpg

Goffen skrev:
Jag är ingen expert men det där ser inte ut som en mopedmotor vattenkyld?

mest originala moppen ever big_smile

Senast redigerat av Power-krille (5 maj 2016)

"Väx inte upp! det är en fälla"
Sushikocken Sleeper
5 maj 2016 · 3 084 Inlägg

Power-krille skrev:

Zwudda skrev:
Är det många här som även åker moped? I nostalgiskt syfte tänker jag på nu.
De senaste åren har jag börjat åka land och rike runt för att åka mopedrallyn, så fruktansvärt kul smile
Här är iallafall en av mina som jag oftast åker rally på smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/28/27308/27308-dab1ee1b52fc044a516ef8ba062a9fac.jpg

Goffen skrev:
Jag är ingen expert men det där ser inte ut som en mopedmotor vattenkyld?

mest originala moppen ever big_smile

ingen sukka Kej fifty där inte snarare en sukka kx80

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Goffen Administratör
5 maj 2016 · 2 974 Inlägg

Då är det en lätt mc med andra ord!

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Seth
5 maj 2016 · 3 354 Inlägg

har planer på att byta ut stötdämpare på min VFR800Fi efter denna säsong,
Tänkte kolla efter erfarenhet av typ Wilbers, Hagon, Hyperpro etc.
Blir inga racerdelar men nåt som är lite bättre och mer justerbart än original

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Ia_
17 maj 2016 · 13 Inlägg

666_Beast skrev:
Vad använder ni för öronproppar och hur ska man få på sig hjälmen så att dom inte åker ur öronen? Blir lätt galen när man får ta av och på sig hjälmen x antal gånger innan dom sitter hyffsat.

Jag kan starkt rekommendera dessa: http://killnoise.com/se/
De finns att köpa på diverse ställen, spelningar, festivaler vissa apotek och liknande.
Helt i silikon (?) eller vad det nu är för gummit material, man behöver inte "knåda" dem som med skumgummivarianten, skaftet är mjukt, så det går lätt att klippa av en bit så det inte är i vägen för hjälmen öht.
Räcker i en halv evighet eftersom de går att rengöra. smile

Suzuki Samurai SJ 413 VAN "Samurai" (1986)
Zwudda Refined
18 maj 2016 · 1 770 Inlägg

Sushikocken skrev:

Power-krille skrev:

Zwudda skrev:
Är det många här som även åker moped? I nostalgiskt syfte tänker jag på nu.
De senaste åren har jag börjat åka land och rike runt för att åka mopedrallyn, så fruktansvärt kul smile
Här är iallafall en av mina som jag oftast åker rally på smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/28/27308/27308-dab1ee1b52fc044a516ef8ba062a9fac.jpg

Goffen skrev:
Jag är ingen expert men det där ser inte ut som en mopedmotor vattenkyld?

mest originala moppen ever big_smile

ingen sukka Kej fifty där inte snarare en sukka kx80

Då får du vässa ögonen lite mer, ingen KX80 här inte smile

TS_quattro fyrkrafsare
22 augusti 2016 · 1 443 Inlägg

666_Beast skrev:
Vad använder ni för öronproppar och hur ska man få på sig hjälmen så att dom inte åker ur öronen? Blir lätt galen när man får ta av och på sig hjälmen x antal gånger innan dom sitter hyffsat.

Om öronpropparna faller ur när du drar på dig hjälmen så kan du lika gärna åka utan, du stoppar i dem fel, en vanlig gul expanderande propp som är isatt rätt är garanterat inget som ramlar ur när man drar på sig hjälmen.
Gör såhär: (för höger öra, tvärt om för vänster ja du fattar...  =P) rulla ihop proppen så att den blir långsmal (funkar absolut bäst om den är uppvärmd så ha dem i fickan en stund innan de ska i) för upp vänsterhanden bakom huvudet till höger öra och dra det bakåt genom att ta tag i kanten på det - detta gör att hörselgången som normalt sett är krokig rätas ut, stoppa i den ihoprullade proppen och peta in den med pekfingret tills det bottnar mot hörselgången, släpp örat. När proppen väl svällt upp (detta går fortare om den är byxvarm därav ha den i fickan) i hörselgången dämpar den bättre än ett par stora hörselkåpor och den kommer garanterat inte ramla ur när du drar på dig hjälmen. Ja, jag har redan hörselskador i form av tinnitus, att få det för att man sätter i hörselproppar på fel sätt är jävligt onödigt! Lycka till!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
daniellundahl
31 augusti 2016 · 51 Inlägg

Köpte mig en Suzuki GSX-R 750 förra året. Tanken är att bygga om den lite under vintern smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189566/189566-4895080f1fe735b1233ccf64b1b55a57_large.jpg

Goffen Administratör
24 september 2016 · 2 974 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5294/5294-bc37bc60de0ad48a5b6ee8d6b07deb1f.jpg

Lite bus på Anderstorp Raceway!

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Goffen Administratör
22 oktober 2016 · 2 974 Inlägg
En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
666_Beast
2 juni 2017 · 1 863 Inlägg

Behöver lite råd från er som kan hojar mer än mig. Funderar på att köpa mig en cross hoj för ca 10-20000, vilken/vilka ska man leta efter? Ska bara ha den till att motions köra och att göra sonen sällskap  på banan.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Goffen Administratör
2 juni 2017 · 2 974 Inlägg

Jag gillar ju tvåtakt så jag säger en YZ250 04-06 borde du kunna få för dom pengarna...

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
666_Beast
2 juni 2017 · 1 863 Inlägg

Hur många timmar är okej för en cross?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Goffen Administratör
2 juni 2017 · 2 974 Inlägg

tvåtaktare är inte så noga dom har billigare delar och är lättare att meka med 4taktare har oftast jättedyra delar svåra att meka själv med men allt beror ju på hur den känns och ser ut finns jättefina som gått 200timmar och rena ras som gått 80

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Nybergrobin
3 juni 2017 · 2 378 Inlägg

jag har alltid förespråkat 2t och gör det även i detta inlägg!  Leta gärna upp en honda eller yamaha med få gångtimmar. En cross säger vissa är förverkad efter 2-300h men jag låter det vara osagt....

Byt kolv direkt och kolla upp cylindern innan du kör crossen oavsett vad tidigare ägare påstår sig ha gjort! Sista crossen gick 3-4h för mig trots ny kolv från tidigare ägare tongue

john_petrucci
1 augusti 2017 · 171 Inlägg

Någon som kör i Göteborg och skulle kunna tänka sig att ställa upp som handledare för A-kort? Bensin + fika står jag för smile Skicka gärna ett meddelande!

Goffen Administratör
2 augusti 2017 · 2 974 Inlägg

john_petrucci skrev:
Någon som kör i Göteborg och skulle kunna tänka sig att ställa upp som handledare för A-kort? Bensin + fika står jag för smile Skicka gärna ett meddelande!

Vad kör du för hoj?

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang