Frivillig installation av alkolås, pris?

cristiannilsson
18 maj 2016 · 29 Inlägg

Hej,

Jag är intresserad av att frivilligt installera alkolås i min bil och är fundersam på hur jag går tillväga.
Jag har googlat sönder men kommer inte fram till något vettigt, alla träffar matchar redan fällda rattfyllerister i stort sätt...

För info har jag en passat 2.0 TDI 4M av 2013 års modell.

Är det någon som kan ge mig hänvisning till vart jag vänder mig?
Jag är en fullkomlig grönjöling när det kommer till bilar i det stora hela och att installera det själv så kommer inte på frågan, så det måste vara en reko verkstad som levererar en kvalités produkt.

Tack på förhand,

Cristain

Mvh,
Cristian Nilsson
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 maj 2016 · 14 055 Inlägg

cristiannilsson skrev:
Hej,

Jag är intresserad av att frivilligt installera alkolås i min bil och är fundersam på hur jag går tillväga.
Jag har googlat sönder men kommer inte fram till något vettigt, alla träffar matchar redan fällda rattfyllerister i stort sätt...

För info har jag en passat 2.0 TDI 4M av 2013 års modell.

Är det någon som kan ge mig hänvisning till vart jag vänder mig?
Jag är en fullkomlig grönjöling när det kommer till bilar i det stora hela och att installera det själv så kommer inte på frågan, så det måste vara en reko verkstad som levererar en kvalités produkt.

Tack på förhand,

Cristain

Åk till alla större verkstäder runt Göteborg och fråga så kanske dom kan hjälpa dig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
simlar
18 maj 2016 · 5 525 Inlägg

Varför vill du frivilligt installera alkolås i bilen? Är ju bara ett jävla rackel, tar längre tid att starta bilen och komma iväg och är en till grej som kan gå sönder.
Sen ska den ju även servas varje år av auktoriserad tekniker.

Om du ändå vill montera alkolås så rekommenderar jag dig att vända dig till närmsta Volkswagen ÅF-verkstad, dom har utbildad personal och erfarenheter av alkolåsinstallation.
För pris så kontaktar du dom du tänker anlita för alkolåsinstallationen.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
cristiannilsson
18 maj 2016 · 29 Inlägg

Hej,

Jag är mycket medveten om att jag kan, kanske rent av bör rådfråga VW auktoriserad verkstad.

Jag är ute efter om någon har erfarenhet av detta och vet vad det kan landa på för prislapp, vilket är svårt att få information om (via google).

@Simlar, jag vill installera det i fall jag eller sambon är över gränsen, då skall vi inte kunna köra oavsett vår personliga uppfattning.

Mvh,
Cristian Nilsson
simlar
18 maj 2016 · 5 525 Inlägg

cristiannilsson skrev:
Hej,

Jag är mycket medveten om att jag kan, kanske rent av bör rådfråga VW auktoriserad verkstad.

Jag är ute efter om någon har erfarenhet av detta och vet vad det kan landa på för prislapp, vilket är svårt att få information om (via google).

@Simlar, jag vill installera det i fall jag eller sambon är över gränsen, då skall vi inte kunna köra oavsett vår personliga uppfattning.

Om det finns någon risk att ni kör på fyllan så anser då jag att ni bör fokusera på andra saker i livet/ha lite självkontroll.

Däremot om du/ni är nervös över att köra dagen efter och är osäker på om ni är under gränsen eller ej så skulle jag rekommendera att investera i en handhållen Dräger alkotestare istället, garanterat billigare än att montera ett alkolås.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
zleepy Trucker
18 maj 2016 · 1 392 Inlägg

cristiannilsson skrev:
@Simlar, jag vill installera det i fall jag eller sambon är över gränsen, då skall vi inte kunna köra oavsett vår personliga uppfattning.

Tumregel, kör aldrig dagen efter, måste du köra så ge fan i alkoholen, så enkelt är det.. smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
cristiannilsson
18 maj 2016 · 29 Inlägg

Hej,

Givetvis chansar man inte, men kalla mig anal... jag vill inte att bilen skall vara körbar av någon som är påverkad.

@simlar, jag skall ta ditt tips i åtanke och söka på google vad jag kan hitta - tack för tipset!

Mvh,
Cristian Nilsson
zleepy Trucker
18 maj 2016 · 1 392 Inlägg

cristiannilsson skrev:
Hej,

Givetvis chansar man inte, men kalla mig anal... jag vill inte att bilen skall vara körbar av någon som är påverkad.

@simlar, jag skall ta ditt tips i åtanke och söka på google vad jag kan hitta - tack för tipset!

Håll hårt i nycklarna eller låt dom ligga hemma, problemet är inte så stort...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang