Spinner ojämnt när jag spinner loss trots urkopplad antispinn

Tre_Bokstaver GTI
20 maj 2016 · 105 Inlägg

Hej allihopa!

Jag testade att spinna loss några gånger med min mk4 på väg hem idag. Jag kopplade ur antispinn och varvade upp och drog loss så det spann rejält. Men det spann inte jämnt, utan det ryckte nästan som det gör när man spinner med ASR inkopplad.

Jag kan inte säga att det var precis som att spinna med ASR, men inte långt ifrån. Det påminde om ASR feelingen bortsett från att det rycker mer när ASR är inkopplad.

Vad kan detta bero på? Är det onormalt att det rycker när man spinner? Det var längesedan jag spann loss med mk2 så därför minns jag inte hur det kändes.

Min misstanke är att ASR knappen inte fungerar på min bil sad

Acobra
20 maj 2016 · 62 Inlägg

vissa bilmodeller har så att det går att koppla ur antispinnet men att det slår igång igen (oftast tillfälligt) när man har för roligt, testa att hålla inne knappen i 10-15 sekunder kan fungera för att koppla ur helt

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Tre_Bokstaver GTI
20 maj 2016 · 105 Inlägg

Acobra skrev:
vissa bilmodeller har så att det går att koppla ur antispinnet men att det slår igång igen (oftast tillfälligt) när man har för roligt, testa att hålla inne knappen i 10-15 sekunder kan fungera för att koppla ur helt

Tack så hemskt mycket! Nu fungerar det att spinna smile Höll inne knappen och räknade till 20 och spann sen loss ordentligt. Körde sedan till pappas jobb och visade honom så att det verkligen stämde. Tack återigen smile

granadadr
20 maj 2016 · 7 286 Inlägg

härligt

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Tre_Bokstaver GTI
20 maj 2016 · 105 Inlägg

granadadr skrev:
härligt

smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang