Hjälp kring motorstyrning! Audi a4 2000 1.8t

andresa
19 april 2016 · 3 Inlägg

Hejsan! Jag har precis inhandlat en Audi a4 (2000) 1.8t och är sugen på att börja skruva på den. Jag har aldrig trimmat en bil förr men är ganska medveten om vad jag behöver göra. Tänkte köra en setup med en td04-hl16t, hemmabyggt avgas, nya spridare, bättre bränslepump, intercooler h-profilstakar och en vassare koppling. Men nu till den stora frågan som jag inte hittar något bra svar på! Ska jag mappa om bilen med eftermarknadssprut eller ska jag försöka hitta en costumchip till bilen. Känns lite ovärt att lägga en hel säck med pengar på att mappa bilen om det finns billigare alternativ...
Svar uppskattas!smile

LocKtar Herr
19 april 2016 · 1 722 Inlägg

andresa skrev:
Hejsan! Jag har precis inhandlat en Audi a4 (2000) 1.8t och är sugen på att börja skruva på den. Jag har aldrig trimmat en bil förr men är ganska medveten om vad jag behöver göra. Tänkte köra en setup med en td04-hl16t, hemmabyggt avgas, nya spridare, bättre bränslepump, intercooler h-profilstakar och en vassare koppling. Men nu till den stora frågan som jag inte hittar något bra svar på! Ska jag mappa om bilen med eftermarknadssprut eller ska jag försöka hitta en costumchip till bilen. Känns lite ovärt att lägga en hel säck med pengar på att mappa bilen om det finns billigare alternativ...
Svar uppskattas!smile

Ett sprut är alltid bättre än ett massproducerat chip.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
andresa
19 april 2016 · 3 Inlägg

Ja det är ju sant men jag tänkte om det är möjligt för t ex bsr att göra ett customchip. Om jag skulle köra med S3:ans chip, skulle det gå?

Cupra_
19 april 2016 ·

Ta kontakt med Vtech eller Stertman och berätta om dina planer och hör.. BSR gör mig veterligen bara "chip" till standardbilar.

andresa
19 april 2016 · 3 Inlägg

Får ta och göra så!

Rickard-v
21 maj 2016 · 2 665 Inlägg

Den där säcken med pengar till mappning, det är ju det som bestämmer helt om din motor kommer gå bra eller inte. Spelar ingen roll hur mkt pengar o värstingdelar du fixat om inte mappning görs rätt.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang