BMW 523I -99 Oljud och vibration utan gaspådrag

Danjulla
24 maj 2016 · 2 Inlägg

Tjena vänner!

Igår fick jag ett problem som oroar mig. Efter att jag kört på motorvägen och släppte gasen för att rulla i en nedförsbacke hörde jag oljud från bakre delen av bilen, ljudet försvinner så fort jag börjar gasa igen och återkommer när jag släpper gasen. Jag vill även påstå att oljudet medför mindre vibrationer. Någon som stött på något liknande?
Motorlampan började även lysa gult för ett par veckor sedan, men inte haft några problem alls fram till nu, kan detta hänga ihop? Jag har ej läst av felkoden ännu, så vet inte varför den tändes.

Bil: BMW 523I från 1999
Övrigt:
- M-paket in och utvändigt (d.v.s. breda bakdäck '265':or) om det kanske kan vara till nytta för att lösa problemet.
- Bilen har gått ca. 32.000 och blivit privatservad med jämna mellanrum senast i februari.
- Fick på besiktningen i Januari som värt att notera:
         - Fjäder höger bak brusten
         - Krängningshämmare höger bak & vänster fram "fastsättning glapp"

Behövs mer info för att lösa problemet så fixar jag fram det.
Uppskattar alla svar, tankar och idéer som kan leda till att problemet blir löst.

Tack på förhand
Danne

Danjulla
25 maj 2016 · 2 Inlägg

Fick svar på vad problemet var då jag igår blev omkörd av mitt eget bakdäck på motorvägen.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 maj 2016 · 17 473 Inlägg

Danjulla skrev:
Fick svar på vad problemet var då jag igår blev omkörd av mitt eget bakdäck på motorvägen.

Du får ursäkta men det där fick mig att skratta. Hoppas bilen inte tog så mycket skada.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang